וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: "ביקורי מבטא מחוייבותנו לישראל"

20.1.2012 / 9:50

יו"ר המטות המשולבים האמריקאים, הגנרל מרטין דמפסי, פתח את הבוקר בפגישה את הרמטכ"ל גנץ ולאחר מכן נועד עם שר הביטחון. בהמשך ייפגש עם נתניהו ועם נשיא המדינה פרס

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, גדעון צנטנר, דו"צ; עריכה: יותם בן-דוד)

בצינת הבוקר (שישי), בטקס רב רושם, נפתח יומו העמוס של יושב ראש המטות המשולבים האמריקאי פטריק א. דמפסי. לוח הזמנים הצפוף החל בפגישה בארבע עיניים בין הגנרל דמפסי לעמיתו הישראלי, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. השניים שוחחו על סוגיות מרכזיות במזרח התיכון ביניהן המתרחש בסוריה, תכנית הגרעין האירנית וארגוני הטרור הפלסטיניים. במהלך הפגישה אמר גנץ לדמפסי "אני יודע שמדינותינו חולקות אינטרסים וערכים משותפים". בתגובה השיב לו דמפסי, "המסר שלי הוא שעצם נוכחותי כאן מבטאת את המחוייבות של מדינותינו זו לזו".

רמטכ"ל ארה"ב מרטין דמפסי בישראל. נמרוד סונדרס
השניים שוחחו על סוגיות מרכזיות במזרח התיכון/נמרוד סונדרס

בהמשך הפגישה, הצטרפו לשניים ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי והנספח הצבאי בוושינגטון, האלוף גדי שמני, שהגיע ארצה במיוחד לרגל הביקור. במהלך המפגש קיבל הגנרל סקירה כללית על המזרח התיכון ועל האיומים על מדינת ישראל באזור.

לפני שעה קלה הסתיימה פגישה נוספת, בין הגנרל דמפסי לבין שר הביטחון, אהוד ברק. במהלך השיחה בירך השר ברק את הגנרל על הגעתו לארץ ואיחל לו ביקור פורה בישרא. דמפסי הודה לברק ואמר ארצו וישראל חולקות אינטרסים רבים "בתקופה דינמית זו" והוסיף כי "ככל שנפעל בשיתוף פעולה, כך ייטב לשני הצדדים".

"מנסים לחזק את ביטחונם של הישראלים"

בצה"ל מסרבים להתייחס ליתר תוכן השיחה שהתקיימה בין הגנרל דמפסי לשר ברק, אולם גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי הגנרל העביר מסרים ברורים מהממשל האמריקאי לפיהם מצופה מישראל לפעול בתיאום מלא עם ארצות הברית, בכל מה שקשור לפעילות הנוגעת פרויקט הגרעין האירני. לפני חודש אמר דמפסי בראיון לרשת CNN כי "אנחנו מנסים לחזק את ביטחונם של הישראלים שאנחנו מבינים את חששותיהם".

בהמשך היום צפוי הגנרל להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו וכן עם נשיא המדינה, שמעון פרס. גם דובר צה"ל, האלוף יואב (פולי) מרדכי, אירח את מקבילו בצבא האמריקאי לפגישת עבודה.

במקביל לפגישות העבודה שמקיים דמפסי בארץ, מארחת רעייתו של הרמטכ"ל גנץ, רויטל, את רעייתו של דמפסי, דיני. אתמול נפגשו הארבעה לארוחת ערב אינטימית במסעדה בתל אביב, שם האזינו לשירי להקת חיל החינוך.

עוד באותו הנושא

דמפסי נחת בארץ; גנץ: "נערכים לפעולות בעומק"
הרמטכ"ל האמריקאי: "מקדמים אפשרות התקיפה באירן"
במוקד ביקור הרמטכ"ל האמריקאי: הגרעין האירני

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully