וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמפסי נחת בארץ; גנץ: "נערכים לפעולות בעומק"

20.1.2012 / 7:00

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגיע לביקור בזק בישראל, במהלכו ידון עם הצמרת הצבאית והמדינית בסוגיה האירנית. גנץ: "אנו מתמודדים עם איומים ממעגלים רחבים"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

על רקע הניסיון של ישראל וארצות הברית לתאם עמדות בכל הקשור לסוגיה האירנית, נחת אמש (חמישי) בארץ ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי. בתחילת ביקורו הקצר, קיים הגנרל האמריקני פגישה עם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ובהמשך הוא ייוועד עם בכירי המטה הכללי, על מנת לדון בשיתוף הפעולה בין הצבאות ובאתגרים ביטחוניים משותפים. דמפסי צפוי להיפגש גם עם נשיא המדינה שמעון פרס, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון אהוד ברק.

במהלך טקס מינוים של מפקד מפקדת העומק החדשה אלוף שי אביטל ומפקד הגיס הצפוני אלוף נועם תיבון, שנערך בקריה בתל אביב, התייחס הרמטכ"ל גנץ לאתגרים הקרובים של צה"ל. לדבריו, "אנו מתמודדים עם איומים ממעגלים רחבים אשר מעדיפים לפגוע בעורף ולא להתמודד מולנו רק בחזית, מה שמצריך אותנו להיערך גם לפעולות בעומק".

מוקדם יותר אתמול התייחס שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו לנושא האירני. במהלך הרצאה שנשא באוניברסיטת חיפה במסגרת "יום ארצות הברית" בקמפוס, אמר השגריר האמריקני כי "אנחנו יודעים שהסנקציות על אירן יכולות לא לעבוד, ולכן אנחנו משאירים את כל האופציות על השולחן, כפי שהנשיא אובמה ציין במפורש ואף הנחה את ראשי הצבא לעשות את כל הפעולות כדי להיות מוכנים לכל פעולה בכל שלב".

שפירו הוסיף כי "בנקודת זמן זו ארצות הברית ממשיכה בסנקציות הכלכליות, למרות שעד כה הסנקציות לא שינו את התוכניות האירניות לגבי תוכנית הגרעין". הגנרל דמפסי שהגיע לארץ כאורחו של הרמטכ"ל גנץ, צפוי לעזוב את ישראל לפני כניסת השבת. מחר הוא צפוי להתקבל בקריה בתל אביב במשמר כבוד של לוחמי צה"ל ולאחר מכן הוא יבקר ביד ושם, שם יניח זר לזכר קרבנות השואה. אל הגנרל מתלווה רעייתו דיני, שהגיעה כאורחת רעיית הרמטכ"ל, רויטל גנץ.

המאבק בתכנית הגרעין האירנית - כותרות אחרונות:
שפירו: "כל האופציות נגד אירן נמצאות על השולחן"
נתניהו: "צריך סנקציות חריפות נגד אירן - עכשיו"
אובמה: "אעשה הכל כדי למנוע מאירן נשק גרעיני

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully