וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "צריך סנקציות חריפות נגד אירן - עכשיו"

טל שלו

19.1.2012 / 2:10

ראש הממשלה נאם בבית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם, וקרא באופן ברור: "אירן גרעינית מסוכנת לישראל, לאזור ולעולם - אסור לאפשר לה לפתח נשק גרעיני. מנהיגיה הם פושעי מלחמה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא אמש (רביעי) להחריף את הסנקציות נגד אירן. "אירן גרעינית מסוכנת לישראל, לאזור ולעולם. אסור לאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני. הסנקציות החריפות נגד הבנק המרכזי וייצוא הנפט צריכות להיעשות עכשיו", אמר נתניהו, בדברים שנשא בבית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם שבהולנד. והוסיף כי "מנהיגי אירן שקוראים לשואה חדשה, ומחבלי חיזבאללה וחמאס הם פושעי המלחמה. ישראל והולנד, אזרחי העם היהודי והעם ההולנדי חייבים לעמוד יחד למען האמת".

בנימין נתניהו בבית הכנסת הפורטוגזי בעיר אמסטרדם, הולנד. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו לא רוצים לחזור על הטעויות שעשינו בלבנון ובעזה" נתניהו בבית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה נשא דברים בבית הכנסת, שנבנה במאה ה-17, לאחר תפילה מיוחדת שנערכה בו לשלום אזרחי הולנד וישראל. בדבריו הוא התייחס לנושאים נוספים, ובהם גם המשא ומתן עם הפלסטינים. "ישראל מחויבת לשלום עם הפלסטינים. אין תנאים מוקדמים למשא ומתן, ואי אפשר לסיים את השיחות לפני שמתחילים אותן. אני מוכן לפגוש את אבו מאזן בכל מקום ובכל זמן, וקורא לו: אל תברח משלום, תמשיך במשא ומתן". הוא האשים את הפלסטינים ב"סירוב עקבי לקבל את ישראל כמדינת העם היהודי" והוסיף כי "אנחנו לא רוצים לחזור על הטעויות שעשינו בלבנון ובעזה. למקומות שעזבנו שטח, אירן נכנסה. ישראל צריכה לעמוד על הסכמי ביטחון אמיתיים, ולא רק הבטחות. אני לא אתפשר על ביטחון ישראל, ביטחון המדינה היהודית היחידה".

ביקור העבודה של נתניהו בהולנד, שהחל אתמול, היה אמור להתקיים בחודש נובמבר, אך נדחה בשל מות אביה של רעיית ראש הממשלה, שמואל בן ארצי. הוא ייפגש היום עם מלכת הולנד ביאטריקס וראש הממשלה מארק רוטה, וידון עימם בהמשך חיזוק היחסים בין המדינות. נתניהו צפוי להודות להם על התמיכה הבינלאומית שהעניקה הולנד לישראל בחודשים האחרונים, בעיקר בדמות התנגדותה העיקשת למהלכים החד-צדדיים של הרשות הפלסטינית בארגונים הבינלאומיים. כמו, כן יבקר היום נתניהו בפרלמנט בהאג, שם צפויים לקבל את פניו עשרות מפגינים פרו פלסטיניים, ובהם גם קבוצה של ישראלים המתגוררת בהולנד, העונה לשם "gate48". בזמן נאומו של נתניהו בפרלמנט צפויים הפעילים לקרוא לממשלת הולנד "להפסיק להעניק גיבוי דיפלומטי ותמיכה מוסרית" למדיניותו "ההרסנית", לטענתם, של נתניהו.

לקריאה נוספת
נתניהו יבקר בהולנד ויודה לראשיה על תמיכתם בישראל
נתניהו מתכנן ביקור בהולנד - וילדרס מחמם את האווירה

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully