וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יבקר בהולנד ויודה לראשיה על תמיכתם בישראל

טל שלו

18.1.2012 / 2:17

ראש הממשלה ייצא היום לביקור במדינה במטרה לחזק את הקשרים ולהביע את הערכת ישראל להתנגדותה של הולנד למהלכים החד-צדדים שהובילו לאחרונה הפלסטינים בזירה הבינלאומית

מחזק קשרים ואומר תודה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא היום (רביעי) לביקור עבודה בהולנד, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם מלכת הולנד, ראש הממשלה המקומי ובכירים נוספים במדינה, לדון בהמשך חיזוק היחסים וכן להודות על התמיכה הבינלאומית שהולנד העניקה לישראל בחודשים האחרונים, בעיקר בדמות התנגדותה העיקשת למהלכים החד-צדדיים של הרשות הפלסטינית בארגונים הבינלאומיים.

הולנד נחשבת ידידה ארוכת שנים של ישראל, ובירושלים מדגישים כי היחסים ההיסטוריים המיוחדים נמשכים כל העת, ובפרט תחת הממשלה הנוכחית של מארק רוטה, שמחזיק בקו פרו-ישראלי ברור, ואף הכליל את קידום היחסים עם ישראל תחת מצע הממשלה. בחודשים האחרונים הולנד התנגדה למהלכים החד-צדדים של הרשות הפלסטינית באו?ם ובאונסק?ו, ובישראל מעוניינים להמשיך ולחזק את היחסים ההדוקים במישורים נוספים, ובעיקר במגזר העסקי-כלכלי והטכנולוגי.

במהלך הביקור ידון נתניהו בהקמת מועצה לשיתוף פעולה בין ממשלתי (G2G), שמטרתה קיום ישיבות ממשלתיות משותפות לשתי המדינות, על מנת לקדם את שיתופי הפעולה השונים במגוון רחב של נושאים; הולנד, שחקן מרכזי במפת הסחר האירופי והעולמי, היא מהמובילות בייעדי הייצוא הישראלים לאירופה ובשנה האחרונה ניכרת עלייה משמעותית בהיקפי הסחר בין המדינות.

כמי שהיוותה בית לקהילת אנוסים מפוארת מספרד ופורטוגל, גידלה את הפילוסוף היהודי ברוך שפינוזה, ולאחר מכן ראתה למעלה מ-100,000 יהודים נרצחים תחת כיבוש הנאצים, יכלול ביקורו של נתניהו בהולנד, שיימשך כיום וחצי, גם ביקור בבית הכנסת הפורטוגזי העתיק באמסטרדם, שנבנה במאה ה-17.

כמו כן, צפוי ראש הממשלה להיפגש עם חסיד אומות העולם ההולנדי, פרופ' יוהאן ואן הולסט, ולהעניק לו ספר תנ"ך כאות הוקרה. ואן הולסט, כיום בן 100, היה מורה להיסטוריה שהיה מעורב בהצלתם של למעלה מ-1,000 ילדים יהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה.

דילמת ההתנצלות ההולנדית

בשבועות האחרונים שבה ועלתה לדיון הציבורי ההולנדי הדרישה להתנצלות רשמית של הולנד ליחסה ליהודים בתקופת השואה. ראש הממשלה, מארק רוטה, אמר בשבוע שעבר כי ממשלתו לא רואה שום סיבה להתנצל על יחסה ?הפסיבי? בתקופת השואה, ודחה את דרישת הפוליטיקאי הימני השנוי במחלוקת, חירט וילדרס, לעשות זאת.

וילדרס העלה את הטענה בעקבות ספר שפרסם באוקטובר האחרון יו"ר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מנפרד גרסטנפלד, תחת הכותרת "לשפוט את הולנד". בספר מובאים דבריהם של שני שרים לשעבר, שהיו מעורבים במגעים לפיצוי יהודי הולנד בשנת 2000, המביעים תמיכה בהתנצלות הולנדית על יחסה של המלכה וילהלמינה - ששהתה בגלות בלונדון בזמן הכיבוש הנאצי בהולנד - ליהודים בתקופת השואה.

ביקורו של נתניהו, שהוא הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי בהאג מאז ביקר שם נתניהו ב-1997 במהלך הקדנציה הראשונה שלו, היה אמור להתקיים בחודש נובמבר, אך נדחה בשל מות אביה של רעיית ראש הממשלה, שמואל בן ארצי.

עוד בנושא
נתניהו יבקר בהולנד - וילדרס מחמם את האווירה
בדרך לאישור בהולנד: תיאסר השחיטה הכשרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully