וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישור בהולנד: תיאסר השחיטה הכשרה

ברוב של 116 מול 30 אושר בבית התחתון של הפרלמנט בהולנד חוק האוסר על שחיטה כשרה. היהודים והמוסלמים משלבים כוחות למנוע את אישורו הסופי. "זהו החוק הראשון שחוקקו הנאצים"

הבית התחתון של הפרלמנט בהולנד אישר הלילה (רביעי) הצעת חוק שאוסרת על ביצוע שחיטה כשרה מבלי שקודם לכן תינתן לחיה מכת חשמל, שתהמם אותה וכך לא תרגיש בכאב השחיטה.

ההצעה, שיזמה מפלגה לזכויות בעלי חיים, זכתה להתנגדות נחרצת מצד היהודים והמוסלמים, אולם עברה ברוב של 116 תומכים מול 30 מתנגדים, ביניהם גם מפלגות נוצריות שטענו שמדובר בחוק שפוגע בחופש הדת.

המפלגות מהשמאל נימקו את תמיכתן בכך שהשחיטה איננה הומנית, ומפלגות הימין טענו כי המנהג הינו ברברי וזר. "כאב מיותר ומצוקה של חיות משמעותיים יותר ממנהגים דתיים שכבר לא רלוונטיים לזמן שלנו", אמרה מריאן ט'ים, ראש המפלגה לזכויות בעלי החיים.

"היהודים הצעירים תוהים האם לבנות את חייהם כאן"

ארגונים דתיים בהולנד אמרו בתגובה כי החוק ייאלץ יהודים ומוסלמים שומרי כשרות לייבא בשר מחו"ל, לעבור לדיאטה צמחונית, או פשוט לעזוב את המדינה. בהולנד מתגוררים מיליון מוסלמים, רובם יוצאי טורקיה ומרוקו, והקהילה היהודית מונה כ-40 אלף בני אדם.

הרב הראשי של הולנד, בנימין ג'ייקובס, אמר בתגובה כי "עצם העובדה שמתנהל דיון לגבי זה, מכאיבה מאוד לקהילה היהודית. החוק הראשון שחוקקו הגרמנים בהולנד היה איסור על שחיטה כשרה".

בניסיון למנוע את אישור ההצעה, שיגרו מספר רבנים מכתב לפרלמנט, בבקשה לבחון בשנית את ההצעה באופן מיידי. "היהודים המבוגרים מפוחדים מאוד ותוהים האם יימצאו את עצמם שוב חיים תחת הגבלות ואיסורים, ואילו היהודים הצעירים שואלים אותנו האם כדאי להם לבנות את חייהם כאן", כתבו הרבנים.

החוק ייכנס לתוקפו רק אם יאושר על ידי הבית העליון בפרלמנט, וככל הנראה ההצבעה הנוספת תתקיים רק לאחר פגרת הקיץ. במידה והחוק יאושר, תהיה הולנד המדינה השנייה שנוקטת בצעד זה אחרי ניו זילנד, שאסרה על השחיטה הכשרה בתחומה בשנה שעברה. גם בשוויץ וכן במספר מדינות בלטיות וסקנדינביות חל איסור על המנהג, אולם מקורו בחוקים שנקבעו בתקופת מלחמת העולם השנייה.

עוד חוקים שעוררו מהומה בהולנד:
עיריית אמסטרדם יוצאת למלחמה: כן לסמים לתיירים
ממשלת הולנד: לא למכירת סמים לתיירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully