וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלת הולנד כבר לא סמים על תיירים

ממשלת הולנד מבקשת לקדם חוקים שיתירו רק לאזרחי המדינה לרכוש מריחואנה ב"קופי שופס". עיריית אמסטרדם מתנגדת: החקיקה תוביל לסחר מחתרתי בסמים מאיכות ירודה - שיימכרו לנערים

ממשלת הולנד הכריזה אתמול (שישי) על תכנית חקיקה לאסור מכירת קנביס לתיירים, ועל הטלת מגבלות על צריכת הסם בקרב אזרחי המדינה. במסגרת התכנית לצמצום הפשיעה בהולנד, הגישו משרדי הבריאות והמשפטים הצעת חוק לפרלמנט, בה כתבו כי "על מדיניות הדלת-הפתוחה של ה'קופי-שופס' לבוא לקצה, כדי להילחם במטרדים הקשורים בסחר בסמים".

במסגרת החוקים החדשים רק אזרחי הולנד בני 18 ומעלה יורשו לצרוך קנביס - ורק לאחר שיירשמו כ"חברים" בחנויות הקופי-שופס. הם ייאלצו לחתום על כרטיס חבר שתוקפו שנה לפחות, וכל חנות תוכל לשרת רק 1,500 חברים. כמו כן, יותר לחנות למכור קנביס רק אם לא תימצא ברדיוס של 350 מטרים ממוסד חינוכי.

המתנגדים: חשש ממחתרות של סמים מאיכות ירודה

המדיניות החדשה תחול בשלב ראשון במחוזות צפון בראבנט, זיילנד ולימבורג, ולאחר מכן בשאר המדינה. באמסטרדם עצמה, השוכנת במחוז צפון הולנד, יש כיום כ-220 קופי שופס, וחלקם כבר בתהליכי סגירה. כמה גורמים בעירייה הודיעו כי יתנגדו למהלך וטענו כי הוא עלול להגביר את הסחר הבלתי-חוקי בסמים, וכי האיסור עלול להוביל למכירה של סמים מאיכות ירודה לצעירים. הממשלה, מצדה, הבטיחה כי שוטרים רבים ייפרשו ברחובות בהדרגה כדי להגביר את האכיפה בתחום. חלק מהחוקים המוצעים עדיין נמצאים בשלב ראשוני, וטעונים את אישורם של חברי הפרלמנט ושופטי בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully