וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אמסטרדם: גם קנדה זוממת על מריחואנה חוקית

משפט שגרתי בקנדה על החזקת מריחואנה הסתיים בפסק דין מפתיע: במידה שמדיניות הרופאים להתנגד לנתינת מריחואנה לחולים הזקוקים לכך לא תשתנה, החל מיולי החזקת הסם תהיה חוקית

האם לאמסטרדם עומדת להיות מתחרה בתחום תיירות הסמים הקלים? בבית המשפט העליון בקנדה התקבלה השבוע פסיקה חריגה: במידה שלא יתקבלו ערעורים או שינויים, שימוש והחזקת מריחואנה יהיו חוקיים החל מחודש יולי.

פסיקה זו התקבלה במשפט פלילי של אדם בשם מתיו מארנג, בן 37, הסובל מתסמונת הפיברומיאלגיה הגורמת לכאבי שרירים חזקים ופרכוסים. מארנג נעצר בגין גידול מריחואנה, מכיוון שלטענתו מדובר בטיפול היעיל ביותר למחלתו. במשפט סיפר מארנג כי ניסה במשך שנים למצוא רופא שיאשר לו נטילת מריחואנה רפואית, אולם ללא ההצלחה. בקנדה אכן ישנו אישור לשימוש במריחואנה רפואית, אולם התברר כי הרופאים אינם משתפים פעולה עם מהלך זה.

"הרופאים בכל רחבי המדינה החרימו בצורה מסיבית את המריחואנה הרפואית ומסרבים לחתום על הטפסים והמרשמים הנדרשים למטופלים שצריכים לנטול את התרופה", כתב השופט, דונלד טאלינדו, בפסק הדין. "סירובם של הרופאים לשתף פעולה עם המריחואנה החוקית מערער לחלוטין את האפקטיביות שלה. הסירוב הגורף עיוור לכך שאנשים הסובלים מתסמינים קשים וזקוקים למריחואנה הרפואית לטיפול במחלות שלהם הופכים לפושעים, פשוט בגלל שהם לא מסוגלים לגבור על המחסומים שמציבים בפניהם בדרך להשגת המריחואנה בדרכים החוקיות".

במשפט העידו מעל 20 בני אדם הסובלים ממחלות שונות, וכל אחד מהם סיפר כי נדחה על ידי עשרות רופאים כאשר פנה אליהם לבקשת מרשם למריחואנה. "במערכת הבריאות שלנו ישנה בורות עצומה לגבי השימוש הרפואי בסם ולא נעשה שום מאמץ על מנת להתמודד עם הבעיה", נכתב עוד בפסק הדין. השופט קבע כי על רקע אותה מדיניות מצד הרופאים, הוא מקצה שלושה חודשים בהם יהיה על הממשלה לדאוג לכך כי חולים שיזדקקו למריחואנה יקבלו אישור מיידי להשיגה, ובמידה שדבר זה לא ייושם, לא יוגשו אישומים פליליים בגין החזקת מריחואנה והיא תיהפך לחוקית.

"זהו פסק דין משמעותי מאוד", אמר עורך הדין אלן יאנג, חסיד ותיק של הפיכת המריחואנה לחוקית. "על הממשלה עכשיו יהיה לשלם את המחיר הגבוה של אבדן סמכות חוקתית לעצור בשל שימוש במריחואנה, אולם המבחן האמיתי יהיה פסק הדין בבית המשפט לערעורים".

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully