וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפירו: "כל האופציות נגד אירן נמצאות על השולחן"

קובי מנדל

19.1.2012 / 18:45

על רקע הגעת רמטכ"ל צבא ארה"ב לישראל, נאם השגריר האמריקני בפני סטודנטים בחיפה וטען כי וושינגטון נערכת לשינוי בפעולות מול טהרן. "יודעים שהסנקציות יכולות לא לעבוד"

"אנחנו יודעים שהסנקציות על אירן יכולות לא לעבוד, ולכן אנחנו משאירים את כל האופציות על השולחן, כפי שהנשיא אובמה ציין במפורש ואף הנחה את ראשי הצבא לעשות את כל הפעולות כדי להיות מוכנים לכל פעולה בכל שלב", כך אמר היום (חמישי) שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו בהרצאה שנשא באוניברסיטת חיפה במסגרת "יום ארצות הברית" בקמפוס. הדברים נאמרו על רקע הגעתו לישראל של ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי.

שפירו פתח את הרצאתו בפני קהל של סטודנטים ואנשי סגל בשפה העברית ולאחר מכן עבר לנאום בשפה האנגלית. לדברי שפירו, "בנקודת זמן זו ארצות הברית ממשיכה בסנקציות הכלכליות, למרות שעד כה הסנקציות לא שינו את התוכניות האירניות לגבי תוכנית הגרעין".

בעקבות שאלה מהקהל לגבי היחסים בין ישראל לארצות הברית אמר השגריר כי לדעתו היחסים מאז בחירתו של הנשיא אובמה רק התהדקו. "אני אומר זאת גם לאור הדברים של בכירי הצבאות של שתי המדינות, שאומרים שהיחסים והתיאום הצבאי טוב מאי פעם. תיאום כזה לא קורה במקרה, אלא רק אם שני המנהיגים מחליטים על כך", אמר שפירו.

שאלה נוספת נגעה לאווירה האנטי-ישראלית בקמפוסים בארצות הברית. על כך אמר השגריר כי האמריקאים מודעים לתופעה, אבל זוהי עמדת מיעוט שלא מייצגת את עמדת הרוב והיא ללא ספק אינה משפיעה על המדיניות של הממשל כלפי ישראל.

בהתייחסו לאירועי המהפכות במדינות ערב אמר השגריר כי הן גרמו לכך שישראל לא יכולה לדעת מול איזה הנהגה היא עומדת כיום. שפירו הוסיף כי לארצות הברית ברור שהיא לא יכולה – ואף אינה רוצה – לשלוט בתוצאות של המהפכות, אולם היא כן יכולה לקבוע כללים ברורים לגבי עם איזה הנהגה היא תשתף פעולה, כשהכללים אליהם הוא התייחס נגעו לשמירה על זכויות אדם וכיבוד של כללי ההתנהגות הבינלאומיים.

עוד בנושא:

נתניהו: "צריך סנקציות חריפות נגד אירן - עכשיו"
אובמה: "אעשה הכל כדי למנוע מאירן נשק גרעיני"
ארה"ב במסר תקיף לאירן: הצבא שלנו ערוך לחלוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully