וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אעשה הכל כדי למנוע מאירן נשק גרעיני"

בראיון שהעניק למגזין TIME, הגיב נשיא ארצות הברית לביקורת שהוטחה בו מצד חברי המפלגה הרפובליקנית, והבהיר: "אנו אומרים שוב ושוב ששום אפשרות לא יורדת מהשולחן בנושא זה"

בראיון למגזין TIME, שחלקים ממנו התפרסמו הלילה (חמישי) הגיב בתקיפות נשיא ארצות הברית ברק אובמה לביקורת שהוטחה בו על ידי חברי המפלגה הרפובליקנית ובראשם המועמד לראשות המפלגה מיט רומני, לפיה מדיניות החוץ של אובמה תאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני. "אמרתי בבירור מאז שהתחלתי במירוץ לנשיאות ארצות הברית, שנעשה כל צעד אפשרי כדי למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. האם אנו יכולים להבטיח שאירן תבחר בנתיב החכם? לא - וזו הסיבה שאנו אומרים שוב ושוב ששום אפשרות לא יורדת מהשולחן בנושא זה".

אובמה הודה בראיון כי למרות הצלחות מסוימות שנחל בתחום מדיניות החוץ - כמו סיום המלחמה בעירק והגברת הלחץ על ארגון אל-קאעדה - לא כל היעדים שהוצבו הושגו לפי התכניות. "מוצבים בפנינו עדיין אתגרים עצומים. דבר אחד שלמדתי במשך שלוש השנים האחרונות, הוא שבזמן שאתה רוצה להוביל מהלכים - דברים אחרים מתרחשים, ואתה חייב להגיב להם. התגובות האלה, ולא משנה כמה יעילים הדיפלומטיה או יחסי החוץ שלך, לפעמים מניבות פחות מאשר התוצאה האופטימלית - אבל בסך הכל, המסלול שעברנו היה מצליח מאוד", הוא אמר.

בראיון נשאל אובמה על ביקורת שהוטחה בו בענייני פנים וחוץ שונים, והוא מנגד הבהיר כיצד הדברים נראים בעיניו. "זו מנהיגות אמריקאית שמכירה במגבלות המשאבים והיכולות שלה - ובכל זאת, אני חושב שהצלחנו לבסס בקרב עמים אחרים את התחושה שארצות הברית ממשיכה להיות האומה החיונית הבולטת ביותר בהתמודדות עם בעיות בינלאומיות גדולות" . לדבריו, "מדיניות החוץ שלנו כולה תלויה בחוסן הכלכלי כאן בבית". בדבריו המשיך להתייחס אובמה למדיניות הפנים של הממשל שלו, ובעיקר השיב אש לעבר טענות הרפובליקנים של מדיניות זו, ודחה ההאשמות כי נטש את סדר היום הכלכלי והחברתי שלו.

אמש הבהיר לאון פנטה, מזכיר ההגנה האמריקאי, כי לארצות הברית אין כוונה לצאת, בשלב זה, למבצע צבאי באירן, אך היא ערוכה לקראתו בכל עת. בשיחה עם כתבים בוושינגטון, אמר פנטה כי "לא נעשים כל צעדים כדי להגביר את הנוכחות האמריקאית באזור. מדוע? כי אנחנו ממילא ערוכים לחלוטין להתמודד עם המצב". כמו כן, הוא שב על עמדת הפנטגון, לפיה בוושינגטון מעדיפים לנקוט צעדים דיפלומטיים כדי לסכל את תכניתה הגרעין של טהרן מאשר לפעול בדרכים צבאיות.

לקריאה נוספת
ארה"ב במסר תקיף לאירן: הצבא שלנו ערוך לחלוטין
במוקד ביקור הרמטכ"ל האמריקאי בארץ: הגרעין האירני
נתניהו: "צריך סנקציות חריפות נגד אירן - עכשיו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully