וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במוקד ביקור הרמטכ"ל האמריקאי: הגרעין האירני

19.1.2012 / 2:35

במערכת הביטחון נערכים לדיונים עם יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי, שיגיע היום לארץ, שיבקש להבהיר את הקווים האדומים של ארצות הברית על רק האפשרות לתקיפה באירן

מתיחות בישראל לקראת בואו היום (חמישי) של יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי: גורם במערכת הביטחון טוען כי השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, "הצליח להקפיץ את האמריקאים כשטען שהם לא מטילים סנקציות על אירן בגלל שנת הבחירות". משום כך, טען הגורם, ייאלץ שר הביטחון, אהוד ברק, לנסות ולצנן את המתיחות סביב נושא זה. "יש מתח באוויר ותפקידו של ברק יהיה להרגיע את האווירה", אמר הגורם.

דמפסי צפוי להגיע היום לארץ כאורחו של הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. הוא ישתתף בארוחה חגיגית לכבודו, ולמחרת הוא יקיים כפי הנראה סבב פגישות עבודה עם בכירים בצה"ל ועם הרמטכ"ל עצמו – כשבמוקד הדיונים תירחף האפשרות לתקיפה באירן. לדברי גורם בכיר נוסף במערכת הביטחון, ינסה דמפסי להבין מקציני צה"ל מה כוונת ישראל לגבי פרויקט הגרעין האירני, ובאותו מעמד להבהיר את הקווים האדומים של ארצות הברית על רקע האפשרות לתקיפה ישראלית באירן. "דמפסי כבר פגש את הרמטכ"ל הלבנוני, ומישראל הוא ממשיך לפגישות נוספות באזור. הוא מגיע לכאן כדי לעשות סדר במזרח התיכון", אמר הגורם.

בפגישתו עם גנץ צפוי דמפסי לדון עמו גם באירועים המתרחשים בסוריה. לאחר מכן ייפגש דמפסי עם שר הביטחון ברק, ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס, ואם יעמדו הצדדים בלוחות הזמנים - יבקר גם במוזיאון "יד ושם" בירושלים.

עוד בנושא:
ארה"ב במסר תקיף לאירן: הצבא שלנו ערוך לחלוטין
ברק: החלטה על פעולה צבאית באירן רחוקה מאוד

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully