וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמפסי לפרס: "ארצות הברית - שותפה של ישראל"

טל שלו

20.1.2012 / 14:38

בפגישה שנערכה בין השניים, בה נכח גם הרמטכ"ל, שוחחו על האיום האירני ועל יחסי המדינות. דמפסי: "נשתף פעולה בהגנה על החירות". פרס: משלבים ידיים בלחימה המסכנת את העולם

נשיא המדינה, שמעון פרס, והרמטכ"ל, בני גנץ, נפגשו הבוקר (שישי) עם רמטכ"ל ארצות הברית, מרטין דמפסי, המבקר כעת בישראל, ודנו עמו בהתפתחויות המדיניות-ביטחוניות במזרח התיכון. הנשיא ערך לאורחיו לאורחיו סקירה בנושאים גיאופוליטיים העומדים על הפרק וקשורים במדינותיה השכנות של מדינת ישראל. במהלך הפגישה אמר דמפסי לפרס כי "אני מבטיח לך כי ארצות הברית היא שותפתה של ישראל ולכבוד הוא לנו שישראל היא שותפה שלנו". עוד אמר כי הוא מודה לו על כך שהסכים להיפגש אתו, "חייל פשוט".

הרמטכ"ל האמריקאי הוסיף כי "אני מבקר בישראל כאורחו של הרמטכ"ל בני גנץ על מנת לעמוד על אופי האתגרים המשותפים, מתוך אמונה כי נוכל להגן על ערכי החירות". הוא אמר לנשיא כי "אני מבטיח לך שארצות הברית היא שותפתה של ישראל ולכבוד הוא לנו למצוא בישראל שותפה שלנו". בהמשך אמר כי "קיימתי יחד עם הרמטכ"ל שורה של פגישות שיבטיחו את המשך שיתוף הפעולה להגנה על החירות הן באזור והן בעולם כולו".

במהלך הפגישה דנו השניים בסוגיה האירנית. פרס אמר לאורחו כי "אני בטוח כי במאבק הזה נצא כשידינו על העליונה. זהו מאבק שאינו שייך בלעדית לארצות הברית או לישראל, אלא מאבק בינלאומי ליצירת עולם בטוח בעבור כל העמים ללא כל הבדל".

כתב ידו של מרטין דמפסי בספר האורחים ביד ושם. לשכת העיתונות הממשלתית
"NEVER AGAIN". דמפסי חותם בספר האורחים של יד ושם/לשכת העיתונות הממשלתית

"ניצבים יחד באותה החזית"

באשר ליחסי ישראל-ארצות הברית אמר הנשיא כי "זוהי זכות להיות בעלי ברית של ארצות הברית. אנו מעריכים את בואך לכאן. זוהי עת חשובה מאין כמוה להמחיש כי אנו משלבים ידיים בלחימה בתופעה שמסכנת את העולם כולו", הוא הוסיף כי "במדינת ישראל רוחשים את הכבוד הגדול ביותר לארצות הברית, למוסדותיה הדמוקרטיים ולצבאה מכיוון שאתם הצבא הראשון בהיסטוריה שנלחם בעבור ערכים כמו חירות האדם ולא רק בעבור ארצות הברית".

הנשיא הדגיש בפני הרמטכ"ל האמריקאי כי אירן היא בעיה לעולם כולו ואמר כי "אירן היא מרכז טרור עולמי. היא מממנת את הטרוריסטים המסוכנים בעולם ומוציאה לפועל פעולות טרור שגובות חיים של חפים מפשע. היא שואפת להשתלט לא רק על המזרח התיכון, אלא על חלקים נוספים בעולם, כמו שממחישים ניסיונותיה לחדור ליבשת דרום אמריקה".

פרס אמר כי לפי הניתוח שלו את הדברים "שני המחנות הקיימים היום הם מחנה השלום ומחנה המייצג אמביציות הגמוניות לשליטה אזורית. בנושא זה אני סבור כי ארצות הברית וישראל ניצבות יחד באותה החזית". בסיום הפגישה אמר הנשיא לגנרל דמפסי כי "כנשיא מדינת ישראל אני מלא הערכה להנהגתו של הנשיא אובמה ולמחויבותו לביטחונה של ישראל".

"טרגדיה אנושית שלא תחזור לעולם"

מוקדם יותר ביקר דמפסי ב"יד-ושם". את ביקורו הוא חתם בספר של האורחים של המוסד. "למדתי את השואה וביקרתי במחנות הריכוז באירופה. שום דבר אינו משמעותי כמו המקום הזה. אני חש כבוד על כך שביקרתי פה בשנת ה-70 לציון התכנסותה של 'ועידת ואנזה' הידועה לשמצה. אנו מחויבים להבטיח כי טרגדיה אנושית כזו לא תחזור לעולם. אלוהים יברך את הקורבנות ויגן על ישראל".

בהמשך היום צפוי הגנרל להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במקביל לפגישות העבודה שמקיים דמפסי בארץ, מארחת רעייתו של הרמטכ"ל גנץ, רויטל, את רעייתו של דמפסי, דיני. אתמול נפגשו הארבעה לארוחת ערב אינטימית במסעדה בתל אביב, שם האזינו לשירי להקת חיל החינוך.

עוד בנושא

רמטכ”ל ארה”ב: ”ביקורי מבטא מחוייבותנו לישראל”
דמפסי נחת בארץ; גנץ: ”נערכים לפעולות בעומק"
חי: ביקור מרטין דמפסי בישראל

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully