וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביקור דמפסי: גנץ בונה "כוורת" נגד הברחות

22.1.2012 / 2:30

בצה"ל מביעים סיפוק בעקבות ביקור ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב. גנץ הדגיש בפני דמפסי את המאמץ שנעשה לסיכול הברחות לרצועת עזה. מפקדי צבאות זרים מתעניינים בנושא

בצמרת צה"ל מביעים שביעות רצון מביקורו של ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית הגנרל מרטין דמפסי בישראל. הפגישה שקיים הגנרל דמפסי למחרת הגעתו עם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הייתה לדברי גורם צבאי יעילה מאוד.

בתום הפגישה שנמשכה כשעה סקר ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי בפני דמפסי את התהליכים במזרח התיכון בדגש על חיזבאללה, סוריה, חמאס ושאר ארגוני הטרור הפלסטיניים. הגנרל האמריקני הפגין בקיאות רבה בנעשה באזור ובמקרים מסוימים ביקש מראש אמ"ן תיאורים טקטיים.

הרמטכ"ל גנץ הדגיש בפני הגנרל דמפסי את המאמץ שעושה ישראל כדי לסכל את הברחות אמצעי הלחימה לרצועת עזה מאפריקה והמפרץ הפרסי ומלוב דרך סודן, מצרים וחצי-האי סיני. רא"ל גנץ הגדיר את התופעה כ"הברחות טרנס-אטלנטיות". גנץ כבר השתמש בהגדרה במהלך שיחות שערך עם מפקדי צבאות זרים בכנס נאט"ו שהתקיים בשבוע שעבר בבריסל. מפקדי הצבאות הזרים הביעו התעניינות רבה בנושא המטריד.

הרמטכ"ל גנץ סיכם עם ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית דמפסי על הידוק המאמץ המודיעיני הבין-יבשתי לסיכול ההברחות. בצה"ל מסכמים את ביקור דמפסי ורעייתו כביקור יעיל מאוד ומעריכים כי בקרוב ייצאו גנץ ורעייתו רויטל לביקור גומלין בארצות הברית.

עוד על ביקור הגנרל דמפסי בישראל:

דמפסי לפרס: "ארצות הברית - שותפה של ישראל"
רמטכ"ל ארה"ב: "ביקורי מבטא מחוייבותנו לישראל"
גנץ על רקע נחיתת דמפסי: "נערכים לפעולות בעומק"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully