וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת כוח: אירן פתחה בתמרון ימי במיצרי הורמוז

התרגיל במפרץ הפרסי מעלה את המתיחות בין טהרן למערב. על רקע האיומים החוזרים לסגור את המיצרים שמקשרים בין המפרץ למערב, חמינאי הדגיש אמש את המשך תכנית הגרעין האירנית

צבא אירן החל היום (שבת) בתמרון ימי במיצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. הצעד ההפגנתי מגביר את המתח שגם כך נמצא בשיאו, בין טהרן למערב.

המנהיג העליון של אירן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר אמש כי ארצו לא תיכנע ללחץ הבינלאומי לנטוש את תוכניתה הגרעינית. "אמריקה תיפגע אם תאיים על אירן או תתקוף אותה. סנקציות לא ישפיעו על נחישותינו להמשיך בנתיב הגרעין. בתגובה לאיומים בחרם נפט ומלחמה, יש לנו איומים משלנו שניתן להוציא אל הפועל בזמן המתאים". בנאום שנשא בפני מתפללים ושודר בטלוויזיה הממלכתית האירנית התייחס חמינאי גם לישראל והצהיר: "איני חושש לומר שנתמוך ונסייע לכל מדינה או גורם שיילחם או יתעמת עם המשטר הציוני".

בשבוע שעבר פורסם בוושינגטון פוסט כי משרד ההגנה האמריקאי מקדם הליך מזורז להפיכת ספינה ישנה של חיל הים ל"בסיס צף", אשר יישלח במהירות למזרח התיכון, שם יוכל לשרת כוחות קומנדו ימיים במשימות באזור. הספינה, אשר מכונה בצורה לא רשמית כ"ספינת האם", תוכל לשכן סירות קומנדו ומסוקים בשימוש יחידת העילית "אריות הים" (Navy Seals). מכרז לבניית הספינה, שפרסם חיל הים האמריקאי בדצמבר האחרון, מציין כי הספינה מיועדת להישלח למפרץ הפרסי. מסמכים אחרים לא מזכירים את היעד המדויק, אך מציינים כי הספינה "תתמוך באמצעי נטרול מוקשים".

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
תרגיל של צבא אירן במיצרי הורמוז בחודש שעבר/AP

אירן איימה בשבועות האחרונים לסגור את מיצרי הורמוז במפרץ הפרסי, במקרה בו יוטלו עליה סנקציות חריפות ובכירים במשרד ההגנה האמריקאי כבר הביעו חשש כי סגירת המיצרים תיעשה באמצעות מוקשים ימיים. כבר היום מחזיקה ארצות הברית בנוכחות נרחבת במפרץ הפרסי, הכוללת בסיס ימי גדול בבחריין ושתי נושאות מטוסים המוצבות באופן קבוע באזור.

אמש פרסמה רשת החדשות האמריקאית NBC ניתוח המתאר תקיפה אפשרית של ישראל באירן. על פי הניתוח, בתקיפה ישולבו מגוון יכולות צבאיות של ישראל, ביניהם טילים לטווח רחוק, מטוסי חיל האוויר, מטוסים ללא טייס וכוחות מיוחדים על הקרקע. הניתוח מתבסס על סדרת ראיונות שערכה הרשת עם בכירים אמריקאים וישראלים בעבר ובהווה, בעלי גישה לחומרי מודיעין רלוונטיים.

על פי הניתוח, תקיפה ישראלית תכלול טילים מסוג יריחו-2, המגיעים עד לטווח של 2500 קילומטר, שיצוידו בנשק קונבנציונלי. לדברי אחד הבכירים, הטילים הם בעלי יכולת דיוק גבוהה ביותר. תקיפת הטילים תשולב עם הפצצות מטוסי חיל האוויר מסוג F-15I ומטוסים ללא טייס. על פי הדיווח, ישראל מוכנה לאבד מטוסים במקרה הצורך. עוד נאמר כי ישראל לא מתכננת להשתמש בצוללות במבצע, מכיוון ש"אין מספיק מהן". כמו כן, ישותפו במבצע כוחות מיוחדים, אך רק לצרכי סימון מטרות או איסוף מודיעין לאחר התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully