וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן הציגה מתקן תת-קרקעי לשיגור טילים בליסטיים

הטלוויזיה המקומית שידרה סרטון מהמתקן, ובו טילי "שיהאב 3". לדברי גורמים במשמרות המהפכה, הוא יאפשר שיגור טילים לישראל ולבסיסי ארה"ב במזרח התיכון. הבוקר בתרגיל: שוגרו 14 טילים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

משמרות המהפכה באירן חשפו מתקן תת-קרקעי לשיגור טילים שיאפשר להם לשגר את הטילים ארוכי הטווח שברשותם, כך דיווחה אמש (שני) הטלוויזיה המקומית. השדרנים פרסמו סרטון, שמקום צילומו אינו ידוע, בו נראה המתקן התת-קרקעי, ובו טילים שתוארו כטילים מסוג "שיהאב 3". החשיפה מגיעה במקביל לתמרון הצבאי רחב ההיקף שנפתח אתמול בהובלת משמרות המהפכה בטהרן. במסגרת התרגיל, שנקרא "הנביא הגדול 6" ויימשך כ-10 ימים, תורגל הבוקר ירי סימולטני של לפחות 14 טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי בין היתר שוגרו רקטות מסוג זילזאל וטילי שיהאב 1 ושיהאב 2, וכמו כן טילי שיהאב 3, המסוגלים להגיע לטווח של עד 2,000 קילומטרים.

"הטכנולוגיה בה נבנו המתקנים הללו היא מקומית לחלוטין", ציטטה הטלוויזיה המקומית מדבריו של דובר התרגיל. כמו כן הטלוויזיה שידרה שיגור של טיל מבלי לפרט את סוגו או את מקום השיגור. "עם טווח של כ-2,000 קילומטרים, 'שיהאב 3' מסוגל, מבחינה תיאורטית, להגיע לשטחה של מדינת ישראל וכן לבסיסי צבא ארצות הברית במזרח התיכון", נאמר בשידור.

"התרגיל כולל ניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח, קצרי טווח וטילים בעלי טווח בינוני", אמר אמיר עלי חאג'יזאדה, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האירניים, לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון. לדברי חאג'יזאדה, התרגיל לא נועד לאיים על גורם כזה או אחר, אלא מהווה "מסר של פיוס וידידות כלפי המדינות באזור".

התרגיל האירני נפתח יום לאחר שממשלת ישראל אישרה את הרחבת הסנקציות הכלכליות על אירן. בין היתר, אושר תיקון לחוק איסור הלבנת הון, אשר יאפשר את הרחבת הפיקוח והאכיפה נגד גורמים הסוחרים עם אירן. עוד נקבע כי תוגבל התקשרות המדינה עם חברות הסוחרות עם טהרן. לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מדובר ב"צעד חשוב במאבק נגד תכנית הגרעין של אירן. המלצות אלה מבטיחות כי ישראל תעמוד לצד מדינות אחרות בחזית הסנקציות כנגד אירן, במטרה לגרום למשטר האירני לזנוח את תכניתו להשיג נשק גרעיני".

עדכון ראשון: 2:26

עוד בנושא:
אירן פתחה בתרגיל רחב היקף: ”נערכים לתקיפות האויב”
הממשלה אישרה הרחבת הסנקציות הכלכליות על אירן
רוסיה: הכור באירן יעבור לפעילות מלאה באוגוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully