וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן פתחה בתרגיל רחב היקף: "נערכים לתקיפות האויב"

התרגיל, בו משתתפים כוחות אוויר, יבשה וים יימשך 10 ימים ויבוצעו במסגרתו ניסויים בשיגור טילים לטווחים שונים. בין השאר יבוצע ניסוי ב"סאג'יל" - טיל בעל טווח של יותר מ-2,000 ק"מ

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

משמרות המהפכה באירן פתחו היום (שני) בתמרון צבאי רחב-היקף, במסגרתו יבוצעו ניסויים בשיגור טילים לטווחים שונים. התמרון - שהוכתר בשם "הנביא הגדול 6" ויימשך עשרה ימים – נועד, לדברי משמרות המהפכה, לשמר את המוכנות של אירן לקראת "תקיפות של האויב". בתמרון נוטלים חלק כוחות אוויר, יבשה וים.

"התרגיל כולל ניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח, קצרי טווח וטילים בעלי טווח בינוני", אמר אמיר עלי חאג'יזאדה, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האירניים, לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון. לדברי חאג'יזאדה, התרגיל לא נועד לאיים על גורם כזה או אחר, אלא מהווה "מסר של פיוס וידידות כלפי המדינות באזור".

טיל מסוג פאתח 110. AP
טילי מסוג פאתח 110 שניסתה אירן לפני מספר חודשים/AP

אירן מכחישה אמנם כי היא מפתחת נשק להשמדה המונית, אך טוענת כי יש כי ברשותה טילים מסוגים שונים שביכולתם לפגוע בישראל ובבסיסים של ארה"ב שממוקמים במזרח התיכון. כך, למשל, אחד הטילים שיבוצע בהם ניסוי במהלך התרגיל הנוכחי הוא "סאג'יל" - טיל בעל טווח של למעלה מ-2,000 קילומטר.

התרגיל האירני נפתח יום לאחר שממשלת ישראל אישרה את הרחבת הסנקציות הכלכליות על אירן. בין היתר, אושר תיקון לחוק איסור הלבנת הון, אשר יאפשר את הרחבת הפיקוח והאכיפה נגד גורמים הסוחרים עם אירן. עוד נקבע כי תוגבל התקשרות המדינה עם חברות הסוחרות עם טהרן. לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מדובר ב"צעד חשוב במאבק נגד תכנית הגרעין של אירן. המלצות אלה מבטיחות כי ישראל תעמוד לצד מדינות אחרות בחזית הסנקציות כנגד אירן, במטרה לגרום למשטר האירני לזנוח את תכניתו להשיג נשק גרעיני".

עוד כותרות על אירן
הממשלה אישרה הרחבת הסנקציות הכלכליות על אירן
סחר עם אירן יוגדר גם כעבירה על חוק הלבנת הון
אירן: "סנקציות לא יבלמו תכנית הגרעין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully