וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "סנקציות לא יבלמו תכנית הגרעין"

בתגובה להגבלות שהטילה ארה"ב על סחר עם חברות הקשורות בפרויקט הגרעין, מתעקש ראש סוכנות הגרעין האירנית כי הן לא יביאו לבלימת התכנית. לדבריו, בקרוב תתחדש פעילות הכור בבושהר

ראש סוכנות הגרעין האירנית, פרידון עבאסי, התייחס אמש (רביעי) לסנקציות שהטילה ארצות הברית על עובדי הסוכנות ועל גורמים וחברות העומדים בקשרים עסקיים עם פרויקט הגרעין האירני, ואמר כי הסנקציות הללו לא ימנעו מאירן להמשיך בתכנית, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית איסנא. "שמי הופיע בראשית הרשימה האמריקאית", אמר עבאסי על שורת הבכירים עליהם הוטלו סנקציות אישיות, "אבל לא הוגבלתי בשום צורה". בהמשך דחה עבאסי גם את טענת מועצת הביטחון של האו"ם, לפיה אירן פעלה בשלב מסוים לפיתוח נשק גרעיני, ואמר כי "המחקרים של המועצה היו מוטים". לדבריו, "הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נתונה להשפעת מדינות מסוימות שרוצות ברעתה של אירן. עליה להכיר בתכניתה הגרעינית של אירן".

עבאסי התייחס גם לכור הגרעיני בבושהר, שהושבת לפני כשלושה חודשים בשל תקלה טכנית. לדבריו, במקום נערכות בדיקות במטרה להשיב את זרימת החשמל אליו, וכי בסוכנות נוקטים בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים.

שלשום הודיע הממשל האמריקאי כי הטיל עונשים על שבע חברות זרות, בהן חברת הספנות של האחים הישראלים עופר, בגין קשרים עסקיים בין החברות לאירן, אשר סייעו במימון תכנית הגרעין האירני. קבוצת האחים עופר, יחד עם שתי חברות ספנות מסינגפור ומונאקו, היו מעורבות בעסקה בספטמבר האחרון לאספקת שירותי ספנות לחברת הספנות האירנית, אשר על פי העיצומים שהטילו ארה"ב והאיחוד האירופי, נאסר הסחר עמה.

החברה הסינגפורית "טנקר פאסיפיק" אשר הייתה שותפתה העסקית של קבוצת האחים עופר הכחישה כי הפרה את הסנקציות אשר הוטלו על אירן. נציגי החברה צפויים להיפגש בימים הקרובים עם נציגי השגרירות האמריקאית וידונו איתם על הסנקציות אשר הוטלו על החברה בעקבות הסחר, לכאורה, בינה לבין הרפובליקה האיסלמית.

(עדכון ראשון: 22:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully