וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הרחבת הסנקציות הכלכליות על אירן

פנחס וולף

26.6.2011 / 14:36

לצורך קידום הסנקציות תכריז ישראל על אירן וגופים הקשורים אליה כגורמי אויב. במסגרת ההחלטה, תוגבל ההתקשרות עם חברות הסוחרות עם אירן. נתניהו: "צעד חשוב במאבק נגד תכנית הגרעין"

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הרחבת הסנקציות הכלכליות על אירן, זאת בהמשך להמלצות הוועדה הממשלתית שהוקמה לשם כך. בין היתר, אושר תיקון לחוק איסור הלבנת הון, אשר יאפשר את הרחבת הפיקוח והאכיפה נגד גורמים הסוחרים עם אירן. עוד נקבע כי תוגבל התקשרות המדינה עם חברות הסוחרות עם טהרן. הפעילות בנושא תרוכז על ידי מטה לאומי חדש שיוקם לצורך כך ויהיה אחראי לרכז את הידע בתחום, יקדם חוקים ותקנות וידאג לאכיפת הסנקציות.

לצורך קידום הסנקציות תכריז ישראל על אירן וגופים הקשורים אליה כגורמי אויב. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לעניין ואמר כי "המלצות הוועדה מהוות צעד חשוב במאבק נגד תוכנית הגרעין של אירן. המלצות אלה מבטיחות כי ישראל תעמוד לצד מדינות אחרות בחזית הסנקציות כנגד אירן, במטרה לגרום למשטר האירני לזנוח את תוכניתו להשיג נשק גרעיני".

בתחילת החודש אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) לפיה מי שהתקשר עם תאגיד המקיים קשר עם אירן צפוי לשאת בעונש של שנת מאסר וקנס של חמישה מיליון שקלים, או פי שלושה משיעור הרווח הצפוי לו מההתקשרות עם התאגיד – הגבוה מבין השניים. ההצעה עברה לקריאה טרומית בכנסת.

מטרת הצעת החוק היא לאסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עסקי עם אירן. על פי ההצעה, אדם שיצר קשר עם תאגיד שלאחר מכן נכלל ברשימת התאגידים המקיימים קשר עם אירן, יחויב לבטל את ההתקשרות עם התאגיד בתוך שלושה חודשים. הוועדה תוכל להאריך את הפסקת ההתקשרות בחודשיים נוספים.

עוד על הצעדים נגד אירן:
הממשלה תומכת: שנת מאסר למקיים מסחר עם אירן
המדינה עשויה לאסור השקעות בקבוצת האחים עופר
אירן: "סנקציות לא יבלמו תכנית הגרעין"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully