וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תומכת: שנת מאסר למקיים מסחר עם אירן

5.6.2011 / 15:57

על רקע פרשת משפחת עופר, אישרה ועדת השרים את ההצעה לגזור שנת מאסר על מי שהתקשר עם תאגיד המקיים קשר עם אירן. יוזם ההצעה, ח"כ שאמה: "חייבים ליישר קו עם העולם"

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) לפיה, מי שהתקשר עם תאגיד המקיים קשר עם אירן צפוי לשאת בעונש של שנת מאסר וקנס של חמישה מיליון שקלים, או פי שלושה משיעור הרווח הצפוי לו מההתקשרות עם התאגיד – הגבוה מבין השניים. ההצעה עברה לקריאה טרומית בכנסת.

מטרת הצעת החוק היא לאסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עסקי עם אירן. על פי ההצעה, אם אדם יצר קשר עם תאגיד שלאחר מכן נכלל ברשימת התאגידים המקיימים קשר עם אירן, יחויב לבטל את ההתקשרות עם התאגיד בתוך שלושה חודשים. הוועדה תוכל להאריך את הפסקת ההתקשרות בחודשיים נוספים.

לדברי שאמה-הכהן, "הצעת החוק שהוגשה כבר לפני מספר חודשים ותמיכת הממשלה בה מוכיחות שהעיסוק בפרשת 'טנקר פסיפיק' הוא בגלל אירן ולא בגלל האחים עופר. ישראל חייבת ליישר קו עם הקהילה הבינלאומית בראשות ארצות הברית במאמץ לבלום את תוכנית הגרעין המאיימת על קיומנו".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מדינת ישראל תומכת בהגברת הלחץ הכלכלי על אירן על מנת לחזק את המאבק העולמי בפרויקט הגרעין האירני, ואף חוקקה חוק האוסר על מוסדות פיננסיים להשקיע בתאגידים המקיימים קשר מהותי עם אירן. עם זאת, על מנת להגביר את המאבק מוצע לתקן את החוק ולהוסיף גם איסור על גופים ציבוריים ופרטיים וכן על אנשים פרטיים להתקשר עם תאגידים המקיימים קשר עסקי עם אירן".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully