וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

מתח בין נתניהו ומופז בשל מסקנות ועדת פלסנר, ידידי סוריה החליטו להגדיל הסיוע למורדים, אם ובתה נפצעו בשריפה בחיפה וגל טביעות פקד את הארץ. אלה היו כותרות השבת

המתח בין ראש הממשלה למשנהו, שאול מופז, בשיאו: כחלק מהמאמצים לגבש בזמן חלופה לחוק טל, הפטור משירות צבאי לעשרות אלפי תלמידי ישיבה מדי שנה אשר תוקפו יפוג ב-1 באוגוסט בהוראת בג"ץ, שוחחו ביום חמישי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומופז. לטענת אנשי נתניהו, מופז פנה לראש הממשלה והציע לו להקים צוות פעולה, הכולל נציגים מטעם שניהם, שיעבוד על הכנת הצעת חוק חלופית לחוק טל, על בסיס המלצות ועדת פלסנר, שתוגש לאישור הממשלה כבר בתוך שבוע. נתניהו הציע למנות מטעמו את השרים יעלון ופלד, וכן את ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, בטענה שהם מכירים את החוק היטב, ו"חושבים שניתן לעשות היסטוריה". מופז חשב על הדברים והשיב לנתניהו בהסכמה עקרונית, בהתניה שהשניים ינסחו הבוקר הודעה משותפת. אלא שבינתיים החלו לצאת הדלפות מההסכמה בין השניים, וכעת נדמה שהקואליציה, שוב, במשבר.

מאוחר יותר בשישי הודיע מופז, בצעד חריג, כי ישתתף בעצרת המחאה שתיערך במוצאי שבת בתל אביב למען השוויון בנטל. מופז אף קרא לתומכי קדימה להגיע להפגנה. "התמיכה שלכם במסקנות ובעקרונות הוועדה לשוויון בנטל חיונית כדי לתת לי את הכוח להוביל הסכם היסטורי", כתב מופז לתומכיו. יודגש, כי מופז לא ינאם בעצרת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קדימה שאול מופז  בהצעה חשאית למחליף מבקר המדינה בכנסת , מאי 2012. עומר מירון
האם השניים יצליחו להגיע להסכמות על חקיקה חלופית לחוק טל?/עומר מירון

היום (שבת) פורסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס מחר בבוקר את חברי סיעת הליכוד, וידון עמם במסקנות דו"ח ועדת פלסנר, כצעד ראשון לפיוס אפשרי עם משנהו, יו"ר קדימה, שאול מופז.

מאחורי הפיוס שהוביל להבאת דו"ח פלסנר לסיעת הליכוד עומד שר הביטחון, אהוד ברק. השבוע, עם שובו לארץ מביקור בניו יורק, עשה ברק מאמצים גדולים כדי לשמור על שלמות הקואליציה. הוא פרסם הודעה בה בירך על חידוש המגעים בין נתניהו למופז, בה נאמר כי הוא רואה בחתירה לכינון חוק גיוס חדש "פתח לשינוי היסטורי בחברה הישראלית". עוד נאמר בהודעה כי יש למצות כל סיכוי להעביר חוק שיתחשב באילוצי צה"ל ובהתאמות המתבקשות, בהן הסדרת לימודיהם של התלמידים הלומדים, ומתן מענה לערבים ולמשתמטים החילונים.

"ידידי סוריה" יגדילו הסיוע למורדים

לחץ נוסף על אסד? נציגי המדינות המערביות והערביות שנפגשו אתמול בפריז, צרפת, כדי לדון במצב בסוריה, קראו למועצת הביטחון של האו"ם לנקוט בפעילות קשה יותר לטיפול במשבר במדינה וכן להטיל סנקציות רחבות וקשות יותר על משטרו של הנשיא, בשאר אסד. שרי החוץ והדיפלומטים החברים בקבוצת "ידידי סוריה" הסכימו גם להגדיל באופן מאסיבי את הסיוע למורדים נגד משטרו של אסד וכן לספק להם ציוד תקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אם ובתה נפצעו בשריפה בחיפה

אם ובתה בת השמונה שבילו בצהריי שישי בחנות בגדים בשכונת קריית אליעזר בחיפה נכוו משריפה שפרצה בחנות. ככל הנראה, הבת מדדה שמלה כשלהבות נר שהיה במקום אחזו בה, ואמה ניסתה לכבות את האש. צוותי מד"א שהוזעקו למקום מצאו את השתיים כשהן סובלות מכוויות והבהילו אותן לבית החולים רמב"ם בעיר כשמצב האם מוגדר קל ומצב הבת - קל-בינוני והיא מטופלת בחדר הלם. משטרת חיפה החלה בחקירת נסיבות האירוע.

אם ובתה נפגעו בשריפה בחנות בגדים בחיפה. ערן גילווארג
הבת מדדה שמלה כשלהבות נר שהיה במקום אחזו בה/ערן גילווארג

מתקפה ישראלית חריפה על מועצת זכויות האדם של האו"ם: בעקבות פרסום הרכב הוועדה שמינתה המועצה לבדיקת נושא ההתנחלויות והשלכותיהן על הפרת זכויות האדם של הפלסטינים, פרסם בשישי משרד החוץ תגובה נזעמת להצהרה שנתנה מוקדם יותר נשיאת המועצה, לורה דופט לסר, בדבר שלוש חברות הוועדה שתשוגר לישראל לבדיקת הסוגיה. "בימים שבהם משטרו של הנשיא אסד טובח אלפים מבני עמו, מקדישה לו המועצה טיפול סמלי בלבד, כדי לצאת לידי חובה, אך מפנה את משאביה, פעם נוספת, לעיסוק ממוקד ואובססיבי בישראל", נמסר בתגובה הישראלית, הכוללת גם "קריאת התעוררות למדינות הדמוקרטיות, כדי שתתקנה את הקלקולים הקשים של המועצה ולא תאפשרנה את רמיסת זכויות האדם דווקא במקום שבו צריכה הקהילה הבינלאומית להעלותן על נס". במקביל, מדגישים במשרד החוץ, ועדת הבדיקה לא תזכה לכל שיתוף פעולה מצדה של ישראל, "ולא נאשר לחבריה להיכנס לישראל ולשטחים".

מוקדם יותר הודיעה בז'נבה נשיאת המועצה לזכויות אדם של האו"ם, לורה דופו לסר, על הרכב הוועדה שתשוגר לישראל לבדיקת ההתנחלויות, בהמשך להחלטת המועצה מחודש מרץ השנה, שגררה עמה זעם ישראלי וניתוק של כל הקשרים עם המועצה. "הוועדה תבחן את השפעת ההתנחלויות הישראליות על זכויותיהם האזרחיות, הפוליטיות, הכלכליות, החברתיות והתרבותיות של העם הפלסטיני", הגדירה דופו לסר את מטרת הוועדה, ופירטה את שלוש חברותיה - נציגה צרפתית בשם כריסטין שנט, יוניטי דאו מבוטסואנה והפקיסטנית אסמה דהנגיר.

שלושה מקרי מוות בגל טביעות בסוף השבוע

גל טביעות החל בשישי בלילה, כשילדה בת 12 טבעה למוות לעיני משפחתה בחוף ירושלים שבתל אביב. צוותי טיפול נמרץ של מגן דוד אדום העניקו לנערה טיפול ראשוני וביצעו בה פעולות החייאה. הילדה הובהלה במצב אנוש לבית החולים דנה באיכילוב, שם, לאחר כשעה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. מחקירה ראשונית של נסיבות האירוע, עלה כי הילדה, תושבת מזרח ירושלים, נסחפה יחד עם ארבעה מבני משפחתה - שחולצו בשלום.

שני מקרים נוספים אירעו בשבת אחר הצהריים באשדוד. גבר כבן 40 טבע למוות בחוף ים בעיר. לאחר שנמשה מן המים, פרמדיקים של מגן דוד אדום החלו בביצוע פעולות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. ככל הנראה, הגבר נכנס עם כמה מחבריו לחוף לא מוכרז, בצפון העיר קרוב לנמל. בשלב מסוים, חבריו הבחינו שהוא מחוסר הכרה, הוציאו אותו מהמים, והזעיקו את מגן דוד אדום.

אירוע טביעה נוסף אירע בנהריה, שם נמשתה גופת קשיש בן 83 מחוף גליל ים. פרמדיקים מתחנת אשר של מגן דוד אדום קבעו את מותו של הקשיש, שנעדר מאתמול בצהריים.

במקביל, ילד כבן ארבע נמשה במצב קשה מבריכה פרטית ברחוב לבונטין, גם כן באשדוד. פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים קפלן ברחובות, כשהוא מחוסר הכרה ומונשם. מחקירה ראשונית עולה כי הילד רץ על שפת הבריכה והחליק אל תוך המים. אז, הילד נפגע כנראה מאבני השפה, ואיבד את ההכרה.

עוד דווח כי צוות של מד"א ביצע פעולות החייאה בגבר שטבע הערב בחוף אכדיה בהרצליה. טרם התברר מצבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully