וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בישראל: פורסם הרכב הוועדה לבחינת ההתנחלויות

טל שלו

7.7.2012 / 0:17

מועצת זכויות האדם איישה את תקני הוועדה עליה הכריזה בחודש מרץ, וישראל, שפרשה מהגוף בעקבות אותה ההחלטה, מיהרה להגיב בחומרה: "העיסוק בנו אובססיבי, לא נשתף פעולה"

מתקפה ישראלית חריפה על מועצת זכויות האדם של האו"ם: בעקבות פרסום הרכב הוועדה שמינתה המועצה לבדיקת נושא ההתנחלויות והשלכותיהן על הפרת זכויות האדם של הפלסטינים, פרסם הערב (שישי) משרד החוץ תגובה נזעמת להצהרה שנתנה מוקדם יותר נשיאת המועצה, לורה דופט לסר, בדבר שלוש חברות הוועדה שתשוגר לישראל לבדיקת הסוגיה. "בימים שבהם משטרו של הנשיא אסד טובח אלפים מבני עמו, מקדישה לו המועצה טיפול סמלי בלבד, כדי לצאת לידי חובה, אך מפנה את משאביה, פעם נוספת, לעיסוק ממוקד ואובססיבי בישראל", נמסר בתגובה הישראלית, הכוללת גם "קריאת התעוררות למדינות הדמוקרטיות, כדי שתתקנה את הקלקולים הקשים של המועצה ולא תאפשרנה את רמיסת זכויות האדם דווקא במקום שבו צריכה הקהילה הבינלאומית להעלותן על נס". במקביל, מדגישים במשרד החוץ, ועדת הבדיקה לא תזכה לכל שיתוף פעולה מצדה של ישראל, "ולא נאשר לחבריה להיכנס לישראל ולשטחים".

במרץ הודיעה מועצת זכויות האדם באו"ם: נחקור את ההתנחלויות

מועצת האו"ם לזכויות אדם. AP
"הוועדה תבחן את השפעת ההתנחלויות הישראליות על זכויותיהם האזרחיות, הפוליטיות, הכלכליות, החברתיות והתרבותיות של העם הפלסטיני". מועצת זכויות האדם של האו"ם/AP

מוקדם יותר הודיעה בז'נבה נשיאת המועצה לזכויות אדם של האו"ם, לורה דופו לסר, על הרכב הוועדה שתשוגר לישראל לבדיקת ההתנחלויות, בהמשך להחלטת המועצה מחודש מרץ השנה, שגררה עמה זעם ישראלי וניתוק של כל הקשרים עם המועצה. "הוועדה תבחן את השפעת ההתנחלויות הישראליות על זכויותיהם האזרחיות, הפוליטיות, הכלכליות, החברתיות והתרבותיות של העם הפלסטיני", הגדירה דופו לסר את מטרת הוועדה, ופירטה את שלוש חברותיה - נציגה צרפתית בשם כריסטין שנט, יוניטי דאו מבוטסואנה והפקיסטנית אסמה דהנגיר.

ישראל מנתקת את הקשרים עם מועצת זכויות האדם של האו"ם

"המועצה מתייחסת לישראל בחוסר ענייניות"

התגובה הישראלית, כאמור, לא איחרה לבוא, ובתגובה שפרסם דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, נמסר כי "הקמת הוועדה היא ביטוי בוטה נוסף לייחודה לרעה של ישראל במועצה לזכויות אדם ולחוסר הענייניות המאפיין את טיפול המועצה בנושאים הקשורים לישראל". מאז השעתה ישראל את קשריה עם המועצה במרץ האחרון בעקבות ההחלטה על הקמת ועדת הבדיקה, פעלו נציגיה בזירה הבינלאומית בניסיון לשכנע מדינות נוספות לפרוש מהפעילות במועצה, האחראית לשורה של החלטות אנטי ישראליות בשנים האחרונות ובין היתר להקמת ועדת גולדסטון לבדיקת אירועי עופרת יצוקה.

בתגובה הדגיש משרד החוץ כי ההחלטה על הפרישה "התקבלה בלית ברירה, לאחר שהתברר כי ההתמקדות חסרת הפרופורציה בישראל, תוך התעלמות שיטתית מהפרות מסיביות של זכויות אדם באותן מדינות האחראיות להתמקדות זו, מביאה לביזוי ולזילות העניין החשוב של זכויות האדם האוניברסליות".

ההחלטה על הקמת הוועדה, אומרים בישראל, מגלמת "את העיוות האינהרנטי המאפיין את התייחסותה של המועצה לישראל וכן את חטיפת סדר היום החשוב של זכויות אדם על ידי מדינות לא דמוקרטיות. מדינות אלה, שזכויות אדם הן מהן והלאה, מנצלות את משקלן המספרי והפוליטי כדי לעוות באופן שיטתי את ההליכים והנהלים ולרוקן את עבודת המועצה מכל תוכן מוסרי וענייני".

ישראל נזפה בשגרירים שתמכו בחקירה נגדה באו"ם

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully