וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תנתק את הקשרים עם מועצת זכויות האדם של האו"ם

טל שלו

26.3.2012 / 12:44

בעקבות ההחלטה על הקמת ועדה לבדיקת הבנייה בהתנחלויות, החליט שר החוץ ליברמן כי תופסק כל פעילות דיפלומטית הקשורה למועצה. "זה גוף הזוי, מוטה פוליטית ואנטי-ישראלי"

ישראל תנתק כל קשר עם המועצה לזכויות האדם של האו"ם, זאת בעקבות ההחלטה על הקמת הוועדה לבדיקת הבנייה בהתנחלויות - כך החליט היום (שני) שר החוץ אביגדור ליברמן, בתום התייעצות עם בכירי משרדו. ישראל אמנם מעולם לא הייתה חברה במועצה, המוגדרת בדרג המדיני בחריפות כ"הזויה, מוטה פוליטית ואנטי-ישראלית", אך כל פעילות דיפלומטית של השגריר למוסדות האו"ם, רוני לשנו יער, תופסק.

בישראל מתכוונים גם לפנות לארה"ב ולמדינות מערביות נוספות, במטרה לנסות לשכנען לפרוש מהפעילות בוועדה. "הניסיון עם המועצה מצטבר", הסבירו במשרד החוץ, "אנחנו רואים כמה החלטות אנטי-ישראליות מתקבלות ולמה הם בוחרים להתייחס; השבוע נרצחו בסוריה מאות אנשים ורב ושלושה תלמידים נרצחים בטולוז והם הצביעו נגד ישראל שוב".

מועצת זכויות האדם של האו"ם מקיימת דיון חירום בעניין סוריה, ז'נבה, 28 בפברואר 2012. רויטרס
אנטי-ישראלית? מועצת זכויות האדם של האו"ם/רויטרס

החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם על הקמת ועדת הבדיקה לנושא השפעת הבנייה בהתנחלויות על זכויות האדם של הפלסטינים, התקבלה ברוב של 36 מדינות תומכות אל מול 10 נמנעות ומתנגדת אחת בלבד - ארה"ב. בישראל התקבלה ההחלטה בזעם בשבוע שעבר ובירושלים מיהרו להודיע שהוועדה לא תזכה לשיתוף פעולה ישראלי. "מדובר בגוף מגוחך, ולא לגיטימי", תקפו גורמים מדיניים את המועצה, שכבר קיבלה בעבר שורה של החלטות אנטי-ישראליות, כשהאחרונה בהן היא הקמת ועדת גולדסטון לבדיקת אירועי "עופרת יצוקה", שגם עמה בחרה ישראל לא לשתף פעולה.

"טרור דיפלומטי"

גורם מדיני בכיר תקף היום את האסטרטגיה בה נקטו הפלסטינים, שעמדו מאחורי העלאת הצעת ההחלטה בשבוע שעבר במטה המועצה בז'נבה. "מדובר בטרור דיפלומטי בינלאומי נטו", אמר הגורם הבכיר, שהציב את המעשה כצעד נוסף בפעילות פלסטינית חד-צדדית שהחלה בספטמבר שעבר בעצרת האו"ם, ממשיכה בקבלתה של הרשות לאונסק"ו באוקטובר האחרון, ובפעילויות שונות של הרשות בשיתוף פעולה עם מדינות אירופיות שונות לפיתוח בשטחי C, ללא תיאום עם ישראל. "כל הניסיונות החד-צדדיים של הפלסטינים נועדו לפגוע בנקודות החלשות שלנו, וכעת מזהים את הנקודה החלשה שלנו - ההתנחלויות. ככה הם מקווים להגיע להכרה דה פקטו".

לדברי הגורם המדיני הבכיר, נשקלים צעדי ענישה שונים כלפי הפלסטינים בתגובה. "הגיע הזמן לשינוי קונספט בנושא הפלסטיני, לחשוב מחדש על כל הסוגייה הפלסטינית, שיש בה הידרדרות מוחלטת שלא פועלת לטובתנו".

עוד בנושא
ישראל על בדיקת ההתנחלויות באו”ם: ”נעניש הרשות”
מועצת זכויות האדם באו”ם תחקור את ההתנחלויות
בכיר חמאס בז’נבה: על ישראל לכבד זכויות אדם

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully