וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה נלחמת בטרור: 6 חשודים נעצרו בלונדון

5 גברים ואישה החשודים בתכנון פיגועים נתפסו במבצע נרחב של הסקוטלנד יארד. גורמי ביטחון בריטים העריכו שמדובר כנראה במזימת טרור איסלמית, שאינה קשורה בהכרח לאולימפיאדה

ימים ספורים בלבד לאחר הודעתו של ראש השב"כ הבריטי שהתריע מפני "גל טרור איסלמי באירופה", נעצרו היום (חמישי) חמישה גברים ואישה אחת בלונדון בחשד בייזום ותכנון פיגועי טרור, כך הודיעה משטרת הבירה הבריטית. ששת החשודים, בני 18 עד 30, נעצרו על ידי כוחות המשטרה במבצע שנערך במקביל בכמה מוקדים ברחבי העיר, ונלקחו לתחנת המשטרה שם נותרו במעצר. אחד החשודים, בן 24, חושמל בשוקר במהלך מעצרו, אך לפי המשטרה לא נזקק לטיפול רפואי.

כוחות משטרה מחוץ לבית בו נעצרו חשודים בטרור, ברמינגהאם, בריטניה, 19 בספטמבר 2011. רויטרס
"מדובר במזימת טרור שמטרתה הייתה לייצר סדרה של פיצוצים". מעצרים של חשודי טרור איסלמי, בשנה שעברה בברמינגהם/רויטרס

לפי הדיווח ברשת "סקיי" הבריטית, יחידת הטרור של המשטרה המטרופולינית (סקוטלנד יארד) עקבה אחר החשודים במשך תקופה ארוכה. על פי הערכת המשטרה, פעילותם לא הייתה קשורה למשחקים האולימפיים שייפתחו בלונדון בעוד כשלושה שבועות. "מדובר במזימת טרור שמטרתה הייתה לייצר סדרה של פיצוצים – שככל הנראה אינה קשורה בכל אופן למשחקים האולימפיים", כך לפי הדיווח.

בהודעה שנמסרה ממשטרת המטרופולין נאמר: "חיפושים בהתאם לחוק הטרור משנת 2001 נערכים כרגע בשמונה יחידות דיור ברחבי לונדון ובבית עסק אחד". בשלב זה, זהותם של החשודים איננה ידועה ולא ברור האם מדובר במהגרים או בילידי בריטניה. עם זאת, לפי דיווח ה-BBC, המעצרים ככל הנראה קשורים ל"מזימת טרור בה מעורבים קיצונחים איסלמים". עוד מדווח ה-BBC, כי אף שגורמי ביטחון מגדירים את הפרשה "משמעותית", לא ידוע לפי שעה על פיגועים קונקרטיים שמתוכננים.

הבריטים אינם לוקחים סיכונים בכל הנוגע למדיניות הביטחון שלהם. במסגרת "חוק הטרור" שנחקק במהלך הקדנציה של ראש הממשלה לשעבר, גורדון בראון, הותר למשטרה הבריטית בין היתר, להחזיק בעצורים במשך 42 ימים ללא צו שופט. עוד זכור המקרה בו שני ישראלים שוחחו בניהם על אירן במהלך טיסה ללונדון - ונעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully