וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחבלים מתכננים פיגוע ציאניד באולימפיאדה"

תחקירן של "הסאן" שוטט בפורומים ג'יהאדיסטיים וגילה קבוצת פעילים המזוהים עם אל-קאעדה, שדנו בהתקפת טרור באירוע הגדול של הקיץ: "ערבבו את הרעל עם קרם, לשיפור הספיגה"

האם טרוריסטים מתכננים לחבל במשחקים האולימפיים שיתקיימו הקיץ בלונדון באמצעות פיגוע רעל? הצהובון הבריטי "הסאן" פרסם הבוקר (שני) תחקיר שערך באתרים ופורומים ג'יהאדיסטיים ברשת, ממנו הסיקו בעיתון כי פעילים איסלמיים קיצוניים המזוהים עם ארגון אל-קאעדה עסקו באחרונה באופן פעיל בתכנון פיגוע במשחקים באמצעות הרעל ציאניד, ואף פרסמו הנחיות מפורטות כיצד לעשות זאת.

האצטדיון האולימפי, מזרח לונדון, מרץ 2012. רויטרס
טקס הפתיחה - ב-27 ביולי. האצטדיון האולימפי בלונדוןף החודש/רויטרס

הצהובון מדווח כי תחקירן שלו הצליח לחדור בזהות בדויה לאתר איסלמי (ששמו לא נמסר), שבו רשומים כ-17 אלף חברים, וידועים קשרים שלו ללפחות חמישה טרוריסטים מוכרים. לדברי התחקירן, בין משתתפי הפורומים "בולטת קבוצה המביעה את רצונה לפגוע באולימפיאדה. האופי הבוטה של הדברים שנאמרים מהווה אינדיקציה שאין מדובר בסתם מילים באוויר, אלא ברצון אמיתי לחבל באירוע ובקהל שיגיע אליו".

העיתון אף פירסם צילום של קטע רלוונטי מתוך אחד הפורומים, שכותרתו (בערבית) היא "טבח ציאניד". תחת הכותרת הזו, מסביר אדם המזוהה בשם אבו היג' אנסארי כיצד לערבב את הרעל עם קרם ידיים ביחס של 1:2, כדי שיוכל להיספג בעור: "הקרם פותח את הנקבוביות, מאיץ את הספיגה ומגביר את יעילות הרעל". משתתפת בפורום הגיבה לו: "זה רעיון טוב, אבל צריך לתכנן היטב". עוד הוסיפה: "הגיע הזמן להתכונן לאירוע, כי שוב מטרידים מוסלמים תמימים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה רעיון טוב, אבל צריך לתכנן היטב". הקטע הרלוונטי בפורום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתון ביקשו את תגובתו של חבר הפרלמנט ברנרד ג'נקין, חבר הוועדה לבטחון-פנים, שאמר כי הוא מקווה שהגורמים המעורבים בתכנוני הפיגוע זוהו, "כדי שניתן יהיה לפעול נגדם". לדבריו, "אלו שמאמינים שאין איום טרור על האולימפיאדה חיים בארץ האגדות".

אין זו הפעם הראשונה שהתקשורת בבריטניה מדווחת על כוונה של גורמים איסלמיים קיצוניים לחבל במשחקים האולימפיים בקיץ. רק לפני כחודש מסרו מקורות בטחוניים בבריטניה לרשת "סקיי ניוז" כי קיים חשש גדול שאירן ואל-קאעדה ישתפו פעולה כדי להוציא לפועל פיגוע נקמה על חיסול אוסמה בן לאדן, כשאחד היעדים הבולטים הוא האולימפיאדה.

עוד לקראת המשחקים האולימפיים:
"האולימפיאדה תזניק את שוק הפרסום העולמי ב-4.8%"
בישראל "רוצים שלוש מדליות"
איך לטוס בזול לאולימפיאדה בלונדון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully