וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל-קאעדה תכנן לפגוע במטוס אמריקני באולימפיאדה"

בשבוע שעבר אמר ראש ה-MI5 כי אירופה עומדת בפני גל טרור איסלמי חדש. כעת, חושף ה"טיימס" כי אזרח נורבגי שאומן בתימן גויס כדי לבצע פיגוע לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים

שירותי ביון במערב חושדים כי ארגון אל-קאעדה תכנן לבצע פיגוע טרור במטוס אמריקני סמוך לפתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון בעוד פחות מחודש - כך דווח הבוקר (ראשון) במהדורת סוף השבוע של עיתון ה"טיימס" הלונדוני.

לא ברור אם הפיגוע נועד לפגוע באצטדיון האולימפי או בתיירים שבכוונתם לבוא ללונדון בשבועות הקרובים, או אולי במטרה אחרת באזור העיר וסביבתה.

לפי הדיווח, מסתמן כי החשוד, אזרח נורבגי, נעצר, אך לא ברור מה עלה בגורלו והיכן הוא נמצא כעת.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות AP כי "טרוריסט ממוצא נורבגי, שהתאסלם והשלים באחרונה אימונים בשורות אל-קאעדה בתימן, מוכן להיות מופעל בכל רגע". לא נמסרו פרטים על מטרתו, ולא נאמר אם הוא נועד לשמש מחבל מתאבד.

מי מאיים על המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים?

סידורי אבטחה לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון. אפריל-יוני 2012. AP
מטוסי קרב שהוצבו בכוננות בצפון בריטניה. אבטחה דרושה או מוגזמת?/AP

המשחקים האולימפיים בלונדון מאובטחים בכבדות, ולעתים בצעדים שמעוררים מחלוקת כבדה בציבור, בין היתר על ידי הצבת טילי קרקע-אוויר על גגות בתים. רק בשבוע שעבר כבר דווח על מעצרם בלונדון של שני צעירים מוסלמים שתכננו, לכאורה, לפגוע בשייטת חתירה במשחקים, והם טענו כי נטפלו אליהם רק בשל זקנם הארוך.

דיווח: מזימה ל"פיגוע ציאניד" באולימפיאדה

סידורי אבטחה לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון. אפריל-יוני 2012. AP
לחיי הספינות שבדרך. בלונדון לא מתבדחים/AP

מקור בממשלת לונדון אמר לעיתון כי ניכר שקיימת מזימת טרור, אך הוסיף כי לא הוכח קשר ישיר בין התכנית שנחשפה לאולימפיאדה, וכי הקשר נובע בעיקר ממועד חשיפתה. גורמי מודיעין אחרים אמרו כי המזימה מוכיחה שאל-קאעדה ממשיך במאמציו לפגוע במטוסים אמריקנים, תוך גיוס אזרחים מערבים שיוכלו לחמוק בקלות-יתר מבדיקות הביטחון הקפדניות בנמלי התעופה, שהוגברו מאז פיגועי 11 בספטמבר.

ראש ה-MI5: אירופה ניצבת מול גל טרור איסלמי

הדיווח מחזק דברים שאמר בשבוע שעבר ראש שירותי ביטחון הפנים בבריטניה (MI5). בנאום נדיר, אמר ג'ונתן אוואנס, ראש השירות המקביל לשב"כ הישראלי, כי אירופה עומדת בפני "חידושו של גל טרור איסלמי", בהשראת רעיונות השאובים מהג'יהאד העולמי של אל-קעאדה. אף שאוואנס לא הזכיר באופן מפורש את למשחקים האולימפיים, שייפתחו ב-27 בלונדון, כעת נראה שה"טיימס" הוסיף על הדברים שהעדיף לא לומר.

לפי ה"טיימס", פעילי אל-קאעדה, שמושבם בחצי האי ערב, גייסו למשימה אזרח נורבגי, ואימנו אותו בתימן. לפי ההערכה, הנורבגי כבר בחר מטרה לבצע בה את הפיגוע. לא נמסר מהי, וכלל לא ברור אם החוקרים הצליחו לדלות אותה מהחקירות שעשו. הנורבגי זוהה כמוסלם אבו עבד אל-רחמן, בשנות השלושים לחייו. אין לו עבר פלילי, אך הוא התגורר בתימן ועבר שם אימונים במחנות של אל-קאעדה.

אורח רצוי או לא? גם אחמדינג'ד רוצה להגיע ללונדון

סידורי אבטחה לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון. אפריל-יוני 2012. AP
הבריטים לא לוקחים סיכון/AP

מאז 2009, התגלו ארבע מזימות של אל-קאעדה לבצע פיגועים במערב באמצעות שליחים זרים. באותה שנה, אזרח בריטי, יליד ניגריה, עטה תחתוני נפץ וניסה להפעילם בטיסה מעל דטרויט. שנה לאחר מכן, שתי מחסניות דיו נשלחו לשיקגו במטוסי מטען, ונוטרלו בנמלי ביניים בדובאי ובבריטניה. רק לפני כמה חודשים, נחשף ניסיון נוסף לבצע "פיגוע תחתונים", אך הפעם עטה אותם אזרח בריטי ששימש סוכן סמוי, והסתנן לשורות אל-קאעדה.

סידורי אבטחה לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון. אפריל-יוני 2012. AP
וגם בצרפת, האינטרפול הגביר את האבטחה במסופי התעבורה לקראת האולימפיאדה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully