וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרוריסטים איסלמים תכננו לפוצץ הבורסה בלונדון

יותר משנה לאחר מעצרם, הודו תשעה מוסלמים בריטים כי היו חברים בהתארגנות שפעלה בהשראת אל-קאעדה. בין יעדי הפיגועים: הביג בן, שגרירות ארה"ב, ראש העיר לונדון ושני רבנים

למעלה משנה לאחר שהוגשו נגדם כתבי אישום, הודו היום (רביעי) תשעה פעילים איסלאמיים בבית משפט בבריטניה כי היו חברים בהתארגנות טרור שפעלה בהשראת ארגון אל-קאעדה, ותכננה שורת פיגועים בממלכה. נוסף על יעדי הפיגועים שכבר פורסמו עם חשיפת ההתארגנות - בהם גלגל הענק "לונדון איי", קתדרלת סנט פול, קתדרלת ווסטמינסטר, ה"ביג בן", שגרירות ארה"ב, גשר בלקפריארס, כנסיית הסיינטולוגיה, ביתו ראש העיר לונדון בוריס ג'ונסון ושני רבנים יהודים תושבי העיר - הודו כעת ארבעה מתוך התשעה כי תכננו פיגוע גם בבניין הבורסה לניירות ערך ב"סיטי" של בירת בריטניה. אותם ארבעה הודו בתכנון הפיגועים, בעוד חמשת הנאשמים הנוספים הודו רק בחברות בהתארגנות, בסיוע בגיוס כספים ובתכנון לנסוע לחו"ל לצורך אימונים צבאיים.

עוד מתברר מהפרטים שנחשפו היום, כי שניים מהנאשמים ערכו סיורי "איסוף מודיעין" בעיר, וכי שוחחו לגבי תכנון מתקפת טרור משולבת בסגנון הפיגועים במומביי שבהודו ב-2008. בביתו של מנהיג ההתארגנות נמצאה "רשימת יעדים" שכללה את מטרות הפיגועים המיועדות, וגם את האותיות LXC. כעת מתברר כי אותיות אלו היו ראשי תיבות משובשים של הבורסה: London Stock Exchange. בניירות הקרועים שנמצאו הופיע גם איור של מה שנראה לכאורה כמו מכונית תופת. לפי האישומים נגדם, החלו חברי ההתארגנות "לערוך ניסויים" בחומרי נפץ לאחר שלמדו להכינם מהאינטרנט, אולם פעילותם לא הספיקה להתגבש לכדי תכנון קונקרטי.

החשודים, כולם מוסלמים תושבי לונדון, סטוק-און-טרנט וקארדיף, הודו כי קיבלו את ההשראה לתכנוניהם מהמגזין בשפה האנגלית של ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב (AQAP), ואף השתמשו בו כמדריך להכנת פצצות. חברי ההתארגנות מהעיר סטוק תכננו גם לבצע פיגועים בפאבים ומועדונים מקומיים. מנהיג ההתארגנות, מוחמד צ'וודהורי בן ה-21 ממזרח לונדון, נעצר יחד אחד משותפיו בעקבות סיור בן שש שעות שערכו באתרים בלונדון ב-28 בנובמבר 2010, שבעקבותיו נמצאה בביתו רשימת היעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully