וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ הבריטי מזהיר מ"גל טרור באירופה"

יוסי מלמן

26.6.2012 / 16:43

בהופעה נדירה, הזהיר ראש ה-MI5, ג'ונתן אוואנס, כי "האביב הערבי מעודד טרור". גורמי מודיעין: נורבגי שהתאסלם התאמן אצל אל-קאעדה בתימן - ויופעל "בכל רגע" כטרוריסט במערב

ראש שירות בטחון-הפנים הבריטי, MI5 (המקבילה הבריטית של השב"כ), ג'ונתן אוואנס, מזהיר כי אירופה צפויה לחידושו של גל טרור איסלמי בהשראת רעיונות הג'יהאד העולמי של ארגון אל-קעאדה. אף שאוואנס - בהופעה פומבית נדירה אמש (שני) בלונדון - לא הזכיר באופן מפורש את האיומים והסכנות האורבים מצד טרוריסטים במשחקים האולימפיים שייפתחו בעוד חודש בלונדון, נראה שהוא התכוון גם לכך.

בהרצאה שנשא אוואנס בנושאי טרור וביטחון, התייחס לעובדה כי לאחר ההתרגשות מפני השינויים הדמוקרטיים שעברו על מדינות במזרח התיכון במסגרת גל ההפיכות המכונה "האביב הערבי", נוצרה מציאות חדשה שאין להתעלם ממנה. "האביב הערבי מעודד טרור", קבע בפסקנות, והצביע על "מעגל קסמים" שהתפתח לדבריו: טרוריסטים איסלמיים שסולקו ממדינות ערב בשנות ה-90, כמו למשל אוסמה בן לאדן, שגורש מסודן ומצא מקלט באפגניסטן בחסות משטר הטליבן. לאחר פלישת ארצות הברית ותבוסת הטליבן, עברו שרידי אל-קעאדה לפקיסטן, ובאחרונה, על רקע הפתיחות ותהליכי הדמוקרטיזציה שעוברים על מדינות ערביות - שבים אותם טרוריסטים למדינות המוצא שלהם, או מצטרפים לרשתות טרור במדינות כמו תימן, סומליה וסוריה.

לדבריו, אותם טרוריסטים זכו לאימון, הדרכה ונשק במצרים ובלוב - וכעת המגמה שלהם היא להתפרש באירופה ולהכות בה. הוא ציין כי חלק מהם הם ממוצא בריטי. "העולם הערבי מעניק עתה אווירה נוחה להתפתחות הטרור", סיכם.

זהירות, נורבגי

ובאותו הקשר - דיווחה אמש סוכנות הידיעות AP כי טרוריסט ממוצא נורבגי, שהתאסלם והשלים באחרונה אימונים בשורות אל-קאעדה בתימן, מוכל להיות מופעל "בכל רגע" - בדומה לכמה מקרים אחרים של אירופאים ואמריקאים שהתאסלמו ועברו אמונים ברשתות ג'יהאד עולמי בעשור האחרון, מאז פיגועי ה-11 בספטמבר. הידיעה מסתמכת על מקורות במנגנוני מודיעין בשלוש מדינות באירופה, לא ברור אילו מדינות. היא אינה מזהה את המחבל המיועד בשמו או בפרטים אחרים.

על פי המקורות, הנורבגי נבחר למשימה משום שקל לו - בשל מוצאו ומראהו האירופי ובשל היותו נטול עבר פלילי - להיטמע באירופה. בידיעה נאמר כי הוא ממתין כעת להוראות נוספות ממפעיליו, שצריכים לבחור במטרה עבורו. לא ברור אם הוא אמור לשמש כמחבל מתאבד.

ג'יהאד עולמי - עוד כותרות מהתקופה האחרונה:
הודו: נעצר חשוד בתכנון מתקפת הטרור במומביי
"מספר 2" באל-קאעדה ככל הנראה חוסל בפקיסטן
"המהנדס" של אל-קאעדה ניסה להכות שוב עם "מחבל תחתונים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully