וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: נעצר חשוד בתכנון מתקפת הטרור במומביי

25.6.2012 / 16:42

משטרת הודו מאמינה כי הקול הנשמע נותן הוראות למחבלים בשיחת טלפון שהוקלטה בזמן הפיגועים ב-2008, הוא קולו של האיש המכונה אבו חמזה - שנעצר כעת בשדה התעופה בניו דלהי

משטרת הודו הודיעה היום (שני) כי עצרה אדם החשוד בתכנון פיגועי הטרור שאירעו בעיר מומביי בנובמבר 2008, בהם נהרגו 166 בני אדם. על פי החשד, סייד זביודין אנסארי, מוסלמי יליד הודו המוכר בכינוי אבו חמזה, משתייך לארגון הטרור הפקיסטני העומד מאחורי הפיגועים, לשקר א-טייבה, המקושר לאל-קאעדה. גורמי תקשורת בהודו מדווחים כי החשוד גורש לאחרונה מערב הסעודית, ונעצר בשדה התעופה הבינלאומי בניו דלהי.

הרשויות בהודו מאמינות כי אבו חמזה הוא הגבר הנשמע בהקלטה של שיחת טלפון מפקיסטן, הנמצאת בידי המשטרה ההודית, בה נשמע קול לא מזוהה משוחח עם המחבלים ונותן להם הנחיות, במהלך המתקפה שנמשכה שלושה ימים. כמו כן, נחשד חמזה כי לימד את המחבלים לדבר בשפה ההינדית.

עיתונאי משוחח בטלפון נייד מול מלון טאג' מהאל הבוער במומביי הודו לאחר שטרוריסטים התבצרו בו עם בני ערובה - נובמבר 2008. רויטרס
מלון "טאג' מאהל" הבוער במומביי לאחר שהמחבלים התבצרו בו/רויטרס

עשרת המחבלים הרגו במהלך המתקפה תושבים הודים, אנשי עסקים, ומספר רב של תיירים. זכורה במיוחד המתקפה על בית חב"ד שנמשכה שלושה ימים, בה נהרגו בני הזוג גבריאל ורבקה הולצברג. בנם בן השנתיים של הזוג, משה, ניצל על ידי המטפלת ההודית שלו שזכתה לאחר האירוע באזרחות ישראלית.

שיחות השלום בין הודו ופקיסטן אמנם התחדשו מאז המתקפה, שהערימה קשיים נוספים על היחסיים השבריריים בין כה וכה בין שתי המדינות. ניו דלהי עדיין מאשימה את שכנתה בכך שהיא מתעכבת בהבאתם לדין של חשודים נוספים במעורבות במתקפה שנעצרו בשטחה - האשמה שאיסלמאבד מכחישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully