וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האש בדמשק גוברת: פיגוע תופת במטה מערכת המשפט

נמשכות ההתקפות נגד מוקדי השלטון בבירת סוריה: הפיצוץ בחניון "היכל המשפט" נגרם כנראה על ידי מטעני חבלה שהוצמדו למכוניות של שופטים. טורקיה ממשיכה לתגבר כוחותיה בגבול

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

המורדים נגד המשטר בסוריה הולכים וסוגרים על מעוזי השלטון: לאחר שבימים האחרונים גברו הדיווחים על לחימה בחלקים שונים של עיר הבירה דמשק, אירע בצהריים (חמישי) פיצוץ עז ב"היכל המשפט" בעיר, בו יושבים בתי המשפט המרכזיים במדינה והנהלת מערכת המשפט.

לפי דיווח סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית סאנ"א, הפיצוץ אירע במגרש החניה של המתחם, בו משתמשים שופטים ועורכי דין. עדי ראייה דיווחו לסוכנות רויטרס כי הפיצוץ נשמע היטב בעיר, וכי ענן עשן שחור עולה מהמקום. בתמונות שהופצו אף נראים כלי רכב העולים באש בחניון המתחם. מקור משטרתי בדמשק מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שלושה מטעני חבלה הוצמדו למכוניות של שופטים שחנו במקום. לפי הדיווח, שנים מהם התפוצצו, והשלישי פורק על ידי חבלנים.

לפי שעה, טרם דווח על נפגעים באירוע. הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי מדובר ב"מעשה טרור".

ההתקוממות בסוריה - כותרות נוספות:
ארדואן נגד אסד: "נלמד את מדינת הכנופיות לקח"
אתמול בדמשק: חמושים פשטו על תחנת טלוויזיה, 7 נהרגו
ארדואן מחריף איומיו על סוריה; קרבות עזים בדמשק
הממשלה הסורית הושבעה; אסד: "אנו במלחמה אמיתית"

מקום הפיגוע במטה מערכת המשפט בבירת סוריה, דמשק, 28 ביוני 2012. רויטרס
זירת הפיצוץ, הבוקר/רויטרס
מקום הפיגוע במטה מערכת המשפט בבירת סוריה, דמשק, 28 ביוני 2012. רויטרס
מקום הפיגוע במטה מערכת המשפט בבירת סוריה, דמשק, 28 ביוני 2012/רויטרס
מקום הפיגוע במטה מערכת המשפט בבירת סוריה, דמשק, 28 ביוני 2012. רויטרס
מקום הפיגוע במטה מערכת המשפט בבירת סוריה, דמשק, 28 ביוני 2012/רויטרס
עשן עולה ממטה מערכת המשפט בבירת סוריה, דמשק, בעקבות פיגוע שאירע במקום, 28 ביוני 2012. רויטרס
עשן עולה ממטה מערכת המשפט בבירת סוריה, דמשק, בעקבות פיגוע שאירע במקום, 28 ביוני 2012/רויטרס

מפה אינטראקטיבית: אזור האירוע

מוקדים שונים של השלטון בדמשק כבר היו נתונים מספר פעמים בחודשים האחרונים להתקפות של המורדים ואף לכמה פיגועי תופת קשים. בימים האחרונים נראה שהלחימה בה אף הולכת ומתגברת. בין היתר, דיווחו שלשום גורמי אופוזיציה על קרבות עזים בין המורדים לכוחות "משמר הרפובליקה" הנאמנים למשטר סמוך לעמדות המשמר בכמה מפרברי העיר, בהם קדסיא ואל-האמה, ועל עשרות הרוגים. אתמול, הותקפו בעיר משרדי תחנת הטלוויזיה "אל-איחברייה" המזוהה עם השלטון, ושבעה מעובדיה נהרגו.

טורקיה מקדמת משגרי נ"מ לגבול

במקביל, נמשכת המתיחות העזה בגבול סוריה עם טורקיה, שהמשיכה גם היום לשלוח כוחות צבא - גם אם לא בהיקף נרחב מאוד - לאזור הגבול המשותף. לפי דיווחי התקשורת בטורקיה, שיירות של כלי רכב משוריינים, הכוללים גם משגרי טילי נ"מ, עשו היום את דרכם לבסיסים סמוכים לגבול, בין היתר באזורי קיליס, סנליורפה והטאי.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בתא טייס של מטוס אימונים "הורקוס" במהלך טקס בבסיס של חיל האוויר באנקרה, 27 ביוני 2012. רויטרס
רטוריקה חריפה. ארדואן מבקר בבסיס אימונים של חיל האוויר הטורקי, אתמול באנקרה/רויטרס

תזוזת הכוחות לגבול החלה בהדרגה כבר בתחילת השבוע, בעקבות התקרית בסוף השבוע בה הופל מטוס קרב טורקי על ידי הנ"מ הסורי. "ביכולתי לאשר כי כוחות נפרשים לאורך הגבול", מסר לרויטרס גורם צבאי טורקי בעילום שם. "טורקיה נוקטת בצעדי-מנע, לאחר שמטוס שלה הופל".

הצעדים הצבאיים מלווים על ידי רטוריקה הולכת ומחריפה מאנקרה, בעיקר מכיוונו של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, שאתמול איים בין היתר "ללמד לקח את שלטון הכנופיות בסוריה", והבהיר כי "לא נהסס לעשות כל מה שנדרש ולהגיב בדרך התקיפה ביותר לכל עמדה עוינת, מתקפה או איום נגדנו". מנגד, גם ארדואן עצמו הבהיר כי טורקיה "לא מתכוונת לתקוף את סוריה".

הרס מהפגזת צבא סוריה ברובע אל-קוסור בעיר חומס, יוני 2012. רויטרס
חורבות לאחר עוד הפגזה של צבא סוריה, השבוע בחומס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully