וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: חמושים פשטו על תחנת טלוויזיה, 7 נהרגו

27.6.2012 / 8:43

על פי הדיווחים בטלוויזיה הממלכתית במדינה, כמה חמושים נכנסו למשרדי תחנת טלוויזיה המזוהה עם השלטון סמוך לדמשק, הניחו מטעני חבלה, בזזו את האולפנים והרגו שבעה עובדים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

קבוצת חמושים פשטה הבוקר (רביעי) על משרדי תחנת טלוויזיה המזוהה עם הממשלה הסורית בפרברי דמשק. על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה, החמושים הניחו מטעני חבלה במקום, והרגו שבעה עובדים של תחנת הטלוויזיה.

"הטרוריסטים הניחו מטעני חבלה במשרדי תחנת 'אל-אחברייה', לאחר שבזזו את אולפני התחנה הלווינית, כולל חדר החדשות, אשר נהרס לחלוטין", נמסר בדיווח. "שלושה עובדים נהרגו כתוצאה ממתקפת הטרור האכזרית", הוסיפו מבלי לפרט בנוגע לאופן שבו נהרגו העובדים.

הריסות מהפגזת צבא סוריה בעיר חומס, יוני 2012. רויטרס
116 בני אדם נהרגו אתמול מאש כוחות הביטחון. העיר חומס אחרי הפגזות הצבא הסורי/רויטרס

בתוך כך, ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל דיווח הלילה כי שלושה חובשים עונו ונרצחו בסוריה, כשבוע לאחר מעצרם בעיר חלב. על פי הארגון, שניים מבין השלושה היו סטודנטים בשנה הרביעית ללימודי הרפואה.

בסך הכל, נהרגו אתמול ברחבי סוריה 116 בני אדם מאש כוחות הביטחון - כך דיווחו גורמי האופוזיציה במדינה. אתמול דווח על קרבות עזים בין המורדים לכוחות הביטחון בבירה דמשק.

במקביל, היומון הטורקי "הורייט" דיווח הבוקר כי אנקרה העלתה את הכוננות בגבול הסורי והנחתה את צבא טורקיה להתערב בכל איום פוטנציאלי שיוצב מצד סוריה בגבולות הים והיבשה בין המדינות, זאת בעקבות ההידרדרות ביחסים בין בעלות הברית לשעבר עקב הפלת מטוס קרב טורקי על ידי הצבא הסורי. אמש דווח כי אנקרה החלה לשנע כוחות לעבר הגבול הסורי, בכללם 15 טנקים בנוסף לכלי רכב צבאיים נוספים, והשיירה התקרבה לגבול תחת אבטחה כבדה. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן הגדיר את משטר אסד כ"סכנה ברורה ומידית על ביטחונה של טורקיה". ארדואן הוסיף כי "לאחר המתקפה (הפלת המטוס), נכנסנו לשלב חדש. הוראות הפתיחה באש של הצבא השתנו, כל איום מצדה של סוריה בגבול עמה יטופל בהתאם".

אסד: "אנחנו נמצאים במלחמה אמיתית"

אתמול הושבעה הממשלה החדשה בסוריה בפני הנשיא, בשאר אסד. בנאום לחברי הממשלה החדשה, קרא להם אסד להירתם למאבק לניצחון במלחמה, כלשונו. "אנחנו נמצאים במלחמה אמיתית, במלוא מובן המילה. וכשאנחנו אומרים שאנחנו במצב של מלחמה, כל המדיניות שלנו, כל הכוונות שלנו וכל המשאבים שלנו מופנים לכך שננצח במלחמה הזו".

אסד הוסיף כי על הממשלה החדשה לפעול בשקיפות מלאה מול האזרחים. "התקוות של האזרחים גדולות מאוד", אמר אסד. "יש להם דרישות לגיטימיות. כשאנו אומרים שאנו נפעל בשקיפות מול האזרח, האזרח יבין ויתמוך. הנושא החברתי הוא הבסיס ליציבות הפוליטית והביטחונית של סוריה. בנוסף, אין מנוס מכך שננהג בהגיון כלכלי תוך שימוש במדיניות ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully