וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הסורית הושבעה; אסד: "אנו במלחמה אמיתית"

ניר יהב

7.6.2012 / 0:01

בנאום לחברי הממשלה החדשה, קרא להם נשיא סוריה להירתם למאבק למען ניצחון במלחמה. בינתיים, בטורקיה דווח על הזזת כוחות נוספים לאזור הגבול עם סוריה

הממשלה החדשה בסוריה הושבעה אתמול (שלישי) בפני הנשיא, בשאר אסד. בנאום לחברי הממשלה החדשה, קרא להם אסד להירתם למאבק לניצחון במלחמה, כלשונו. "אנחנו נמצאים במלחמה אמיתית, במלוא מובן המילה. וכשאנחנו אומרים שאנחנו במצב של מלחמה, כל המדיניות שלנו, כל הכוונות שלנו וכל המשאבים שלנו מופנים לכך שננצח במלחמה הזו".

אסד הוסיף כי על הממשלה החדשה לפעול בשקיפות מלאה מול האזרחים. "התקוות של האזרחים גדולות מאוד", אמר אסד. "יש להם דרישות לגיטימיות. כשאנו אומרים שאנו נפעל בשקיפות מול האזרח, האזרח יבין ויתמוך. הנושא החברתי הוא הבסיס ליציבות הפוליטית והביטחונית של סוריה. בנוסף, אין מנוס מכך שננהג בהגיון כלכלי תוך שימוש במדיניות ברורה".

"טורקיה תגברה כוחות ליד הגבול עם סוריה"

בתוך כך, דיווח אתר "הורייט" הטורקי כי טורקיה הציבה מספר גדול של רכבים צבאיים סמוך לגבול עם סוריה. לפי הדיווח, תגבור הכוחות כלל 15 טנקים משוריינים, בנוסף לכלי רכב צבאיים נוספים, והשיירה התקרבה לגבול תחת אבטחה כבדה.

המהלך מגיע על רקע המתח הגובר בין טורקיה לסוריה בעקבות התקרית ביום שישי האחרון, בו הפיל כוח נ"מ של צבא סוריה מטוס קרב טורקי. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר היום כי צבא טורקיה שינה את נהלי הפתיחה באש וכי כוחותיו יגיבו באופן מיידי לכל הפרה של הריבונות הטורקית בגבולה הדרומי.

בנאום שנשא אתמול בבוקר בפני חברי מפלגתו בפרלמנט באנקרה, אמר ארדואן כי טורקיה אינה מעוניינת "לחרחר מלחמה", אולם הפלת מטוס ה"פנטום", שלדבריו "נעשתה בכוונה תחילה, ולא כתוצאה מטעות", לא תעבור ללא תגובה ראויה. "אין לפרש את העבודה שטרם הגבנו כחולשה", הוסיף. "זעמה של טורקיה הוא רב-עוצמה - לפחות כפי שידידותה היא בעלת ערך".

עוד טען ארדואן כי "המטוס הלא חמוש" הופל במרחב האווירי הבינלאומי - אף שבטורקיה כבר הודו כי הוא חדר לזמן קצר למרחב הסורי, תוך הדגשה שתקריות דומות אירעו פעמים רבות בעבר והסתיימו ללא חילופי אש.
(עדכון ראשון 22:56)
לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד בנושא
ארדואן מחריף איומיו על סוריה; קרבות עזים בדמשק
טורקיה: הסורים ידעו שהמטוס שלנו, ובכל זאת ירו
עוד 224 עריקים סורים הגיעו לטורקיה, בהם גנרל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully