וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: שר או סגן שר שיתמכו ב"חוק ההסדרה" - יפוטרו

פנחס וולף וטל שלו

5.6.2012 / 19:48

ראש הממשלה הודיע על החלטתו לקראת ההצבעה מחר על החוק, כשברקע גוברות המחלוקות בתוך הליכוד והקואליציה בנושא פינוי גבעת האולפנה. השרים הרשקוביץ ואדלשטיין צפויים לתמוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שלישי), לקראת ההצבעה מחר על "חוק ההסדרה", כי כל שר או סגן שר שיצביע בעד החוק - יפוטר. הערב יערוך ראש הממשלה סבב טלפוני בין השרים וסגני השרים ויעדכן אותם בעמדתו. גורמים בסביבת נתניהו הדגישו כי התכנית תלויה עדיין בחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, שיוכל לספק הגנה משפטית למתווה. "יש לפנינו אתגרים לאומיים גדולים כמו קידום השוויון בנטל, אישור התקציב והטיפול במסתננים. רק ממשלה מלוכדת ואחראית תוכל להתמודד איתם".

עד כה הודיעו שיתמכו בהצעת החוק השר יולי אדלשטיין (ליכוד) ויו"ר הבית היהודי שר המדע דניאל הרשקוביץ. גם סגני השרים גילה גמליאל ואיוב קרא הודיעו אתמול שיתמכו בהצעה. אם כולם יעמדו במילתם, המשמעות היא שנתניהו יפטר את ארבעתם. עדיין לא ברור האם שר התחבורה ישראל כץ יקדים את חזרתו לארץ ויצביע בעד הצעת החוק.

"חוק ההסדרה" מעורר מחלוקות בתוך הקואליציה ואף בתוך סיעת "הליכוד" עצמה. גורמים בכירים בליכוד אף אמרו לוואלה! חדשות כי להערכתם, החלטתו של נתניהו להימנע מחקיקה ולפנות את גבעת האולפנה מסמלת את "תחילת הפילוג בליכוד". "הוא עבר פה קו אדום מנטלי שיוביל אותנו להתנגשות כזאת שיהיה קשה מאוד להמשיך יחד. הוא חושב אולי שכשהתושבים יבינו שהחוק ייכשל הם ינסו להגיע לפשרה, אבל כנראה שהוא טועה בזה. לא אתפלא אם יהיו הרוגים בפינוי", ציין אחד הגורמים. גם גורמים אחרים בקואליציה, ובראשם אנשי "הבית היהודי", הודיעו כי בכוונתם לתמוך בחוק, וכי הם מתלבטים מה לעשות במידה ותוכרז נגדו משמעת קואליציונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully