וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי המאחזים לתושבי האולפנה: "יש להיערך למאבק"

יהושע בריינר

5.6.2012 / 14:20

במכתב לתושבי גבעת האולפנה בבית אל, ייעצו להם אנשי המאחזים להיאבק בפינוי ו"לשוב לימי עמונה". "במדינת ישראל לא מתעסקים עם מי שהופך שולחן, צועק וזועק", נכתב

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

קריאה לתושבי גבעת האולפנה להפסיק להיות נחמדים ולהתכונן לפינוי: אנשי המאחזים ביהודה ושומרון שיגרו מכתב לתושבי גבעת האולפנה בבית אל, בו הם מציעים להם "לחזור לימי עמונה" ולהתכונן למאבק בממשלה. במכתב שנשלח היום (שלישי) לתושבים, מציעים אנשי המאחזים - תחת הכינוי "מאוכזבי הליכוד" ו"המטה להפקת לקחים מגוש קטיף" - שיטות פעולה.

"לצערנו, בשנה האחרונה היינו בסרט הזה", נכתב. "במצפה יצהר, בחוות גלעד, בבית המכפלה בחברון. בכל מקום הגיעו עסקני הליכוד, הבטיחו הבטחות, קיבלו זמן מסך ותקשורת ובסוף בגדו בהתיישבות. האם תימשך הכניעה, ההשפלה והשתיקה או שהגיע הזמן לחזור לימי עמונה ולמחות מחאה לגיטימית נגד ממשלת ישראל? במדינת ישראל לא מתעסקים עם מי שהופך שולחן, צועק וזועק. מי שנאבק ומוחה על הרס ביתו לא יוצא מופסד".

הפגנת תושבי האולפנה מול ישיבת הממשלה. עומר מירון
הפגנה נגד פינוי גבעת האולפנה בירושלים/עומר מירון

בין היתר, תושבי המאחזים מציעים במכתב לנתק קשר עם אנשי הליכוד ולקרוא ליציאת ישראל ביתנו וש"ס מהממשלה. בנוסף, הועלו במכתב הצעות למחאה בשטח. "יש לפרוס קונצרטינות, גדרות תיל ועוד כדי להכין את השטח ולהקים עיר אוהלים, וכן להפסיק לחיות באשליות ולהביא אלפי אנשים ביום הפקודה לבית אל". בהמשך נקראים התושבים "להיערך למאבק לא אלים אך נחוש תקיף ונוקב".

במקביל, יקיימו היום בימין עצרת גדולה במאהל המחאה בירושלים בקריאה להעביר את חוק ההסדרה, המבקש לעקוף את החלטת בג"ץ, ולהסדיר בחוק את בניית המבנים בגבעת האולפנה. בכנס ייקחו חלק חברי כנסת ואישי ציבור מיהודה ושומרון ובמקביל נמשך הלחץ על שרי הליכוד וחברי הכנסת מהימין על מנת שאלה יצביעו מחר בעד החוק.

"אתה מביא לקריעת המחנה הלאומי"

מוקדם יותר התקיים דיון סוער על הסוגייה בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כץ (כצל'ה), תקף במהלך הדיון את השר בני בגין, שתומך בעמדת ראש הממשלה בעניין ונחשב למתנגד נחרץ לחוק ההסדרה. "צריך לראות באיזה רחמנות, באיזה עדינות ובאיזה נדיבות אתה מטפל בבדואים ובאיזה רוע לב, קשיחות הלב ובאיזה זדוניות אתה מטפל בציבור המתנחלים", הוא הטיח בבגין שנכח בישיבה. "אתה מביא לקריעת המחנה הלאומי. אתה מביא לקרע, אתה מביא למראות גוש קטיף, אתה מביא לפצע נוסף שנפתח, וילך ויפתח וימשך בחברה הישראלית. היית ידידי עד היום, אבל לא נוכל להיות יותר ידידים. אחרי שאנשים עושים מעשה של פשע, לא נוכל להישאר ידידים. אתם הולכים בדרך קלוקלת והממשלה הזאת תיפול. כל מעשיכם בספר נכתבים", אמר כץ.

"אנחנו אכן במיצר. הדברים אינם פשוטים, כולנו מבינים את הבעייתיות. יש לנו ילדים ונכדים. כל אחד מבין באילו קשיים עומדות המשפחות", אמר בגין בדיון בהתייחסו לתושבי גבעת האולפנה. "במיצר צריך להבחין ולהחליט לעתים בין שתי רעות, או שלוש רעות, וצריך לבחור איפה הרע פחות. הכל רע, שום דבר פה לא טוב, אבל מוכרחים לקבל את ההחלטות שלנו תוך אחריות של הממשלה. למיטב הבנתי חוק ההסדרה איננו מועיל גם לא לעניין זה, ונזקו רע. אין לממשלה את החופש לא לקיים את החלטת בג"ץ".


גבעת האולפנה - כותרות אחרונות:
בגין על גבעת האולפנה: "הכל רע, אנחנו בוחרים את הרע פחות"
נתניהו: "העברת חמשת הבתים בגבעת האולפנה - כ-14 מיליון שקל"
הצעד הבא של המתנחלים: הפעלת לחץ על שרי הליכוד

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully