וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי גבעת האולפנה נועדו עם נתניהו: "פגישה קשה"

פנחס וולף

4.6.2012 / 18:54

תושבי השכונה שצפויה להתפנות בקרוב הגיעו להפגש עם מזכיר הממשלה, והופתעו כשראש הממשלה ביקש להיוועד עימם. הוא לא ידע שביניהם בתו של יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ כץ

בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצבים מספר אתגרים בדרך להשלים את פינוי חמשת המבנים בשכונת גבעת האולפנה בהתנחלות בית אל, שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים, כמתחייב בהוראת בג"ץ. הראשון והמוכר שבהם הוא העימות הפוליטי, בדרך לדחיית "חוק ההסדרה", אך היום (שני) הזדמן לו מכשול נוסף: פגישה עם תושבי ההתנחלות.

נתניהו הזכיר את הפגישה בישיבת סיעת הליכוד, וציין כי נפגש עם אשת מג"ד במילואים, תושבת השכונה. אלא שראש הממשלה לא ידע שמדובר בבתו של יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ, שבועיים אחרי שבין השניים התקיים עימות במליאת הכנסת.

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
נתניהו נפגש עם תושבי הבתים. גבעת האולפנה/עומר מירון

משתתפי הפגישה הגדירו אותה בשיחה עם וואלה! חדשות כ"פגישה קשה ביותר". הדס בירנבוים. בתו של כצל'ה, בעלה אמיר, ותושב אחר של השכונה, רועי מרגלית, הגיעו ביוזמתם לפגוש את מזכיר הממשלה צבי האוזר ואת ראש הלשכה, גיל שפר. אלא שבאמצע הפגישה התברר שנתניהו רוצה להיפגש עימם. מרגלית סיפר לנתניהו שהוא רב אוגדה במילואים, ואמיר סיפר שהוא מג"ד צנחנים במילואים שהחזיק את גבול עזה בסבב האחרון.

"אם תפנה - לא תהיה ראש ממשלה"

"אמרת שזו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה, ואתה לא יכול פתאום עכשיו להגיד לפנות", הם הטיחו בנתניהו. "לא השתנה דבר. דין חמשת הבניינים הוא כמו תשעת הבתים האחרים. אין לך תשובה לא על האולפנה עצמה בה לומדות 600 תלמידות ולא על שליש מבית אל. אין גם תשובה על 84 אחוז מעופרה שנמצאת על שטח פרטי".

"לא תהיה ראש ממשלה אם יהיה פינוי", הם המשיכו לומר. "אתה תיפול, הליכוד ייפול. זו גזירה שהליכוד לא יכול לעמוד בה, ואתה לא תוכל לעמוד בה כי אתה תיפול. כמו שהיה השקר הזה של הטעיית הציבור שאפשר לנסר בתים, כך גם אמרת שווינשטיין ימצא פתרון. הוא לא יכול למצוא פתרון ב-48 שעות, אם לא מצא בשנה וחצי. אין פתרון מלבד חקיקה להצלת 30% מיהודה ושומרון. זאת עוולה נוראית שלא עשו אותה מעולם לא לבדואים בנגב, לא לערבים בצפון ולא במזרח ירושלים. למדינה יש גם אחריות לאומית כלפי תושבים. היא שלחה אותנו לשם ואין שום לגיטימיות לפנות אותנו".

נתניהו, אגב, ציין את הפגישה שלו עם התושבים באור חיובי. בישיבת סיעת הליכוד אמר: "נפגשתי היום עם שתי משפחות משכונת האולפנה - מלח הארץ. מג"ד בצנחנים, רס"ן במילואים, שתי מורות וילדה קטנה שקראים לה אהבה". אותה אהבה, אגב, היא נכדתו של כצל'ה.

עוד על גבעת האולפנה
נתניהו: ”העברת כל בניין בגבעת האולפנה - 6 מיליון שקל”
ח”כ יעקב כץ: מי שיגרש יהודים לא יהיה ראש ממשלה
הצעד הבא של המתנחלים: הפעלת לחץ על שרי הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully