וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יעקב כץ: מי שיגרש יהודים לא יהיה ראש ממשלה

יהושע בריינר

4.6.2012 / 12:51

ח”כים מהימין וראשי המתנחלים במאהל המחאה סמוך לקריית הממשלה בירושלים, קראו לתמוך בחוק ההסדרה, שנועד למנוע הריסת מאחזים. גם ליברמן וריבלין נוטים להצביע בעד

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

הימין מגבש חזית בעד חוק ההסדרה: חברי כנסת מהימין ביחד עם ראשי המתנחלים קיימו לפני זמן קצר (שני) מסיבת עיתונאים במאהל המחאה שהוקם בסמוך לקריית הממשלה בירושלים, בקריאה לחברי הכנסת להצביע בעד חוק ההסדרה, במטרה לסכל תוכנית לפנות מאחזים, ובהם שכונת האולפנה.

החוק, שיזם ח"כ זבולון אורלב, צפוי לעלות להצבעה ביום רביעי. בימין מפעילים לחצים כבדים על חברי הכנסת של הימין, בעיקר בקרב הליכוד, ישראל ביתנו וש"ס, להצביע בעד החוק שיכול למנוע את הריסתה של שכונת האולפנה והמאחזים גבעת אסף, מגרון ועמונה. באירוע נטלו חלק גם ראשי מועצות לצד שובתי רעב מהמאחזים שהחלו במחאה.

"כל מי שעשה פשעים נגד העם היהודי בשנים האחרונות נעלם", פנה חבר הכנסת יעקב כץ (האיחוד הלאומי), לנתניהו. "אין לי ספק שאם תתחיל עכשיו מערכת של פשע של גירוש יהודים מבית אל, עמונה, מגרון - אתה לא תהיה ראש ממשלה".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר כי "היועץ המשפטי ניסר את המתווה של ראש הממשלה לחתיכות קטנות. הדבר היחיד שנשאר הוא הריסת הבתים. אין כרגע על השולחן מתווה שכולל בנייה נוספת בבית אל וכולל פתרון לבג"צים הבאים. אנחנו אומרים מכאן לראש הממשלה – אמרת שאם לא יימצא פתרון אחר אז תתמוך בחוק ההסדרה, אנחנו אומרים – כן אין פתרון אחר, חוק ההסדרה עכשיו".

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
שכונת גבעת האולפנה/עומר מירון

העובדה שבמסיבת העיתונאים היום ישבו זה לצד זה אנשי מועצת יש"ע לצד שובתי הרעב איננה מובנת מאליה. אתמול התגלה קרע בין הצדדים, לאחר ששובתי הרעב העלו את החשש כי הופעתו של יו"ר מועצת יש"ע דני דיין - שנתפס בעיני רבים כ"ממלכתי" מדי - עלולה להרחיק את תומכי המאחזים המיועדים לפינוי. הופעתו של דיין לצדם של שובתי הרעב, על פי בקשתם, היא חלק ממאמץ כולל של הימין להציג חזית אחידה בעד חוק ההסדרה. המתנחלים מנסים לייצר מצג של אחדות ברורה בימין לקראת ישיבות סיעות הימין בכנסת, שתתקיימנה שעה לאחר מסיבת העיתונאים. המתנחלים מבקשים לאותת לחברי הכנסת ולשרי הליכוד כי הצבעה נגד החוק כמוה, כפעולה כנגד המצביעים במרכז הליכוד. גם בסיעתו של השר אביגדור ליברמן עדיין מתלבטים כיצד להצביע ביום רביעי, וכמותם גם חברי הכנסת של ש"ס.

במקביל יצאו הבוקר כ-150 מתנחלים בצעדה משכונת האולפנה בבית אל במטרה להגיע עד יום רביעי לירושלים. הצעדה תעבור דרך המאחזים גבעת אסף הסמוכה, מגרון ותסתיים במאהל המחאה בבירה, שם כבר שובתים רעב 30 פעילים בקריאה להעביר את החוק ולהימנע מפינוי המאחזים. כמה ראשי מועצות אזוריות ביהודה ושומרון כבר העבירו את לשכותיהם אל המאהל וקראו לתושביהם להצטרף למחאה. מפוני גוש קטיף הודיעו כי גם הם ייטלו חלק במאבק למען חוק ההסדרה. במקביל הפגינו היום מול מאהל המחאה פעילים של תנועת "קול אחד" שקראו לחברי הכנסת להתנגד לחוק ההסדרה.

גם ליברמן וריבלין עשויים לתמוך

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי יתמוך בחוק, באין פתרון אחר: "אנחנו חושבים שעדיף למצוא פתרון ולא ליצור משבר, אבל אם לא יימצא שום סידור הגיוני, נצביע בעד חוק ההסדרה". ליברמן אמר כי הוא מחזק את הצהרת נתניהו כי על כל בית שיפונה ביהודה ושומרון ייבנו 10 בתים חדשים, "שיחזקו את המסר שאי אפשר לפגוע ולהפסיק את ההתיישבות ביהודה ושומרון בתרגילים כאלה".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין התייחס לחוק שיעלה ביום רביעי: "צפוי דיון סוער וקשה, אך אנו נקפיד על סדרי התנהלותו קלה כבחמורה, ולא נאפשר לרגשות להשתלט עליו. זהו נושא מצפוני ממדרגה ראשונה, וכל הכרעה שתיפול תחייב את כולם". ריבלין הודיע שיתמוך בהסדרת שכונת האולפנה באמצעות חוק אם לא יימצא פתרון אחר, והוסיף: "יש להתאים את החוק לצדק, אין לפתור עוול באמצעות עוול אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully