וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים נגד האוזר: "קורא להחרבת גבעת האולפנה"

יהושע בריינר

3.6.2012 / 14:00

על רקע הצגת תוכנית נתניהו, תוקפים המתנחלים את מזכיר הממשלה, בטענה שהוא העומד מאחוריה: "הוא חצה את הקווים והצטרף לשלום עכשיו". דני דיין: "דברי נתניהו - ישראבלוף"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המתנחלים יוצאים נגד מזכיר הממשלה: על רקע הודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי גבעת האולפנה בבית אל תפונה, בקרב המתנחלים מפנים היום (ראשון) אצבע מאשימה כלפי מזכיר הממשלה, צבי האוזר, וטוענים כי הוא זה שהניע את נתניהו לשנות את דעתו ודחף להריסת השכונה.

למרות שעד כה היה האוזר דווקא אהוד בקרב הימין, ונחשב לגורם הנמצא בדעה אחת עם תושבי יהודה ושומרון, נראה כי בעקבות הכוונה לקיים את החלטת בג"ץ בעניין גבעת האולפנה הוא הפך לסדין אדום בעיני המתנחלים. "האוזר בעצמו הוא זה שלוחש על אוזנו של ראש הממשלה להרוס 30 דירות בארץ ישראל", אמרו היום תושבי שכונת האולפנה, "הוא רוצה להפיל את ביבי כנראה ולכן הוא עובד שעות נוספות, העיקר להרוס בתים שכבר עומדים 12 שנה. הוא אומר לנתניהו באופן מפורש להחריב את השכונה ולא לקדם את 'חוק ההסדרה', ולצערנו הרב הוא חצה את הקווים והצטרף לשלום עכשיו".

הפגנת תושבי האולפנה מול ישיבת הממשלה. עומר מירון
הפגנת המתנחלים מול קריית הממשלה, הבוקר/עומר מירון

רק באחרונה נישא האוזר על כתפיים בהתנחלות ברוכין שבשומרון, כשזו קיבלה אישור סופי לתוכנית התב"ע (תוכנית בניין עיר) שלה. "כל אדם עושה מעשים טובים אבל תראה את דן מרידור ואת מיכאל איתן, גם הם היו פעם איתנו והיום פועלים נגדנו. האוזר וברק עושים יד אחת כדי להוביל אותנו לאבדון. הוא גם הוביל את שוד הקראווילות ממגורשי גוש קטיף במטרה להעביר אותן אלינו", ציינו התושבים. מזכיר הממשלה עצמו סירב להתייחס לדברים.

"העם לא ייתן לזה לקרות"

הבוקר התייצבו תושבי גבעת האולפנה, יחד עם תושבי מאחזים נוספים המיועדים לפינוי, מול קריית הממשלה והפגינו בקריאה שלא להרוס את השכונה ולהעביר את "חוק ההסדרה" בכנסת. בנוסף, תושבים מהשכונה מתכוונים להצטרף היום למאהל שובתי הרעב שבירושלים, שביניהם גם ח"כ יעקב כץ (כ'צלה), בקריאה שלא לפנות את התושבים.

"לא חושבים על פינוי ולא חושבים שדבר שכזה ייתכן", אמר הראל כהן, תושב השכונה, "העם לא ייתן לזה לקרות. הריסת השכונה תוביל למאות בג"צים של ארגוני השמאל שידרשו להרוס 9,000 יחידות דיור שהם באותו הסטטוס כמו הבתים שלנו".

גבעת האולפנה, מאי 2012. סוכנות תצפית, אסור להשתמש
גבעת האולפנה/אסור להשתמש, סוכנות תצפית

במקביל, על אף הקשיים הלוגיסטיים, מתעקשים היום גורמי ביטחון בכירים כי העתקה פיזית של חמשת הבניינים משכונת האולפנה הינה אפשרית. במערכת הביטחון אומרים כי קיים שטח חלופי למבנים, וכי האופציות הנוגעות להעתקה ממשיכות להיבחן. עם זאת, הסיכויים כי חמישה בניינים אכן יועברו בשלמותם לאתר חלופי קלושים מאוד, שכן המבנים עומדים על צלע הר - שמקשה מאוד על העברתם, מה גם שאין תקדים להעברה בסדר גודל שכזה לאתר חלופי שאינו קרוב. בלאו הכי, בלוח הזמנים הקצר שנותר לקיום פסיקת בג"ץ - חודש ימים - נראה כי הדבר אינו מעשי. למרות זאת, גורמים הבקיאים בניסיונות מסוג זה אומרים כי ההעתקה תתבצע ב"שיטת הניסור", ועל כן התקציב לעניין יעמוד על כמה עשרות מיליוני שקלים.

מאידך, בקרב המתנחלים דוחים את ההצעה. "כל הדיבורים על ניסור והעתקה שנתניהו העלה זה ישראבלוף אחד גדול", אמר יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, "הרי ברור לכל שתוואי השטח איננו מאפשר דבר שכזה ומנגד, מדוע צריך להרוס חמישה בתים על מנת שהממשלה תאשר חמישים בתים בבית-אל, אותם צריך לאשר ללא קשר? הרי ברור לנו מה יקרה: התושבים יפונו והבתים בבית-אל כבר לא יעניינו אף אחד, והכל ייתקע בפקידות של המנהל האזרחי. הפתרון היחיד לסוגיה הוא העברת 'חוק ההסדרה' בכנסת ואנו בטוחים ששרי הליכוד לא יצאו נגד בוחריהם".

פינוי גבעת האולפנה - כותרות אחרונות
נתניהו: "תשובת וינשטיין על פשרת האולפנה - תוך יממה"
בכירים בליכוד על פינוי האולפנה: "החל הפילוג"
מסתמן: גבעת האולפנה "תועתק", 50 בתים ייבנו כפיצוי
בכירים בליכוד: "אין פתרון לאולפנה מלבד חקיקה"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully