וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד על פינוי האולפנה: "החל הפילוג"

פנחס וולף

3.6.2012 / 0:09

נוכח הודעת ראש הממשלה לפיה נשקלת האפשרות להעתיק את חמשת המבנים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית, מבהירים גורמים במפלגת השלטון כי נתניהו "חצה קו אדום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "פירק" אמש (שבת) פצצה פוליטית אחת וכבר שומע את תקתוקה של פצצה פוליטית נוספת: כוונתו להעתיק את חמשת מבני גבעת האולפנה בבית אל, שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית, קוממה עליו את האגף הימני בליכוד, זאת למרות שלפי המתווה הנבחן, על כל מבנה שיפונה ייבנו עשרה מבנים אחרים ביהודה ושומרון. גורמים בכירים בליכוד מסרו אמש לוואלה! חדשות כי להערכתם, החלטתו של נתניהו מסמלת את "תחילת הפילוג בליכוד".

"הוא (נתניהו. פ"ו) עבר פה קו אדום מנטלי שיוביל אותנו להתנגשות כזאת שיהיה קשה מאוד להמשיך יחד. הוא חושב אולי שכשהתושבים יבינו שהחוק ייכשל הם ינסו להגיע לפשרה, אבל כנראה שהוא טועה בזה. לא אתפלא אם יהיו הרוגים בפינוי", ציין אחד הגורמים. הגורמים גם לא מתרשמים מהבטחתו של נתניהו, שעל כל בית שיפונה ייבנו עשרה בתים אחרים. לדבריהם, "כלל לא בטוח שהאמירה תתממש בפועל, אבל גם אם כן - הסכמה לפינוי הבתים והתנגדות ל'חוק ההסדרה' תהיה מדרון חלקלק שלאחריו יפונו עוד בתים רבים ביהודה ושומרון. קשה להאמין שהוא יחזור בו מההחלטה, משום שבאמירתו הערב הוא סינדל את עצמו", אמרו.

מוקדם יותר, מסרו גורמים בסביבת ראש הממשלה כי הוא בוחן את האפשרות לפנות את בתי גבעת האולפנה ולהעבירם לשטח בתחומי המועצה בית אל. לדבריהם, בסוף השבוע גיבש נתניהו "נוסחה כפולה" לפתרון התסבוכת המשפטית של חמשת הבתים, לפיה במקביל להעתקת הבתים ייבנו עשרה בתים עבור כל בית שיועתק, ובכך, הסביר נתניהו, תחוזק ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. חשוב לציין כי ביצוע המתווה כולו כפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

פינוי גבעת האולפנה - כותרות אחרונות:
מסתמן: גבעת האולפנה "תועתק", 50 בתים ייבנו כפיצוי
נתניהו התערב: צה"ל ביטל דיון על גבעת האולפנה
על אף דברי נתניהו: צה"ל נערך לפינוי גבעת האולפנה

שכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. ישראל וונדי, ספק 500
תביא לפירוק הממשלה? שכונת האולפנה/ספק 500, ישראל וונדי

אם לא די בכך, אחד ממקורביו של נתניהו, יו"ר הקואליציה ויו"ר שדולת ארץ ישראל, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), תקף בחריפות את המהלך, ואמר כי ההחלטה של נתניהו היא שגיאה חמורה ביותר "שמהווה הפרה בוטה של התחייבויותיו לציבור בוחריו במחנה הלאומי". אלקין הזהיר כי הצעד יהווה "תקדים מסוכן להרס אלפי בתים ביהודה ושומרון" ו"גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה". אלקין קרא לחברי הכנסת לתמוך ב"חוק ההסדרה" ו"לעצור על ידי כך ברגע האחרון את העוול הנורא של הריסת השכונה".

גורמים נוספים בתוך מפלגת השלטון ביקרו בחריפות את המהלך שבוחן נתניהו, וקראו להעביר ביום רביעי הקרוב את חוק ההסדרה, שנועד להסדיר את מעמד השכונה ובכך לעקוף את פסיקת בג"ץ, שקבעה כי יש לפנות את הבתים עד ה-1 ביולי השנה. חבר הכנסת דני דנון אמר בתגובה כי "מופז וברק לוקחים את הקואליציה שמאלה ופוגעים במפעל ההתיישבות מבפנים". דנון הודיע על כינוס של נציגי יהודה ושומרון בכנסת ביום שני הקרוב. לדבריו, "להחליף את ברק כשר ביטחון ולשמור על ערכי הליכוד מפני המסתננים מקדימה - חקיקה ראשית למען מפעל ההתיישבות, היא הפתרון היחיד".

מנגד, השר לטכנולוגיה ולשיפור הקשר עם הציבור, מיכאל איתן, ברך על המהלך. "ראש הממשלה והממשלה אינם רוצים לפגוע בהתיישבות ובמתיישבים, אך הם מחויבים לציית להחלטות בג"ץ ולקיים את שלטון החוק", אמר איתן, שמתנגד לחקיקת חוק ההסדרה שתעלה ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת, והוסיף כי "אם התוצאה תהיה שבעקבות פינוי חמישה בתים, יבנו עשרות בתים אחרים כחוק, ההתיישבות תחוזק ושלטון החוק יבוצר".

בשמאל קיבלו את ההודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה בהיסוס מסוים. מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, מסר בתגובה כי אין סיבה לברך את נתניהו. "ההחלטה לקיים את פסיקת בג"ץ צריכה להיות מובנת מאליה, החלטתו לגבות 'תג מחיר' ולבנות בהתנחלויות תפגע בישראל ותעניק פרס למתנחלים פורעי החוק".

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, בירכה על ההודעה והוסיפה כי היא "מקווה שכוונתו גם תעמוד במבחן המעשה". עם זאת, גלאון תקפה את כוונתו של נתניהו לבנות 50 בתים נוספים בתחומי בית אל ואמרה כי מדובר ב"פרס למתנחלים פורעי החוק בשטחים, ועידוד לביצוע עבירות נוספות. ראש הממשלה מנחית מכת מוות לתהליך המדיני, מוביל להקמת מדינה אחת, וחושף את ערוותה המדינית של ממשלת האחדות עם קדימה".

טל שלו השתתפה בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully