וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התערב: צה"ל ביטל דיון על גבעת האולפנה

יהושע בריינר

31.5.2012 / 16:42

במסגרת ההסכם סביב "חוק ההסדרה", התחייבה הקואליציה שמערכת הביטחון לא תעסוק בהיערכות לפינוי אפשרי של השכונה כל עוד החוק לא מועלה. לאור זאת, בוטל הדיון במנהל האזרחי

המנהל האזרחי תכנן לקיים היום (חמישי) דיון באישור תכנית להעתקת 30 המשפחות מגבעת האולפנה לאתר קרוואנים זמני, אולם דחה את הישיבה בשל התערבות לשכת ראש הממשלה. הדברים נעשו בעקבות הסכם ההבנות בנוגע להצעת "חוק הסדרת המאחזים", הקובע כי מערכת הביטחון לא תעסוק בפינוי השכונה עד יום רביעי הקרוב, אז צפוי החוק לעלות להצבעה. מדובר בתוכנית שהייתה אמורה להיות נדונה היום בישיבה דחופה במועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי, שם היו אמורים לדון על הקמת אתר זמני לשלושים המשפחות בגבעת האולפנה, וזאת בעצם, בניגוד לרוח ההסכם. ככל הנראה, האתר אמור להיות מוקם על שטח בסיס צבאי סמוך, ולשם מתכננים במערכת הביטחון להעביר את משפחות השכונה לאחר הפינוי שאמור להתבצע בתוך חודש. על פי התכנון, האתר ייבנה בהתאם לצו צבאי המאפשר עבודות בשטחים "התפוסים לצרכים צבאיים". הנושא לסדר היום הוגדר כ"מגורים זמניים לשכונת האולפנה על פי צו צבאי".

גבעת האולפנה, מאי 2012. סוכנות תצפית, אסור להשתמש
הנושא לסדר היום הוגדר כ"מגורים זמניים לשכונת האולפנה על פי צו צבאי". גבעת האולפנה/אסור להשתמש, סוכנות תצפית

הדבר נודע למתנחלים על ידי מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל חגי מרדכי, ששוחח עם אנשי בית אל ואלה במהרה הזעיקו את ח"כ זבולון אורלב שפנה בדחיפות לבכירים בלשכת ראש הממשלה. אורלב טען כי קיום הישיבה עומד בסתירה מוחלטת להתחייבות ראש הממשלה שלא לעסוק בהכנות לפינוי השכונה. זמן קצר לאחר שנקבע, הוחלט במנהל האזרחי לדחות את הדיון.

כאמור, ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה זאב אלקין התחייבו שלא לעסוק בכל היבט של פינוי אפשרי של גבעת האולפנה עד ליום רביעי הקרוב, אז צפוי לעלות להצבעה החוק להסדרת המאחזים. במסמך כתוב כי אלקין התחייב כי הממשלה תקפיא כל היערכות לפינוי השכונה וכי בזמן הזה יפעל ראש הממשלה למציאת פתרון לשכונה ללא צורך בחקיקה. בעקבות הדברים הוחלט במנהל האזרחי לדחות את הדיון על אף שנקבע בהתראה קצרה מאוד.

"עד שעות הלילה המאוחרות פעלתי באופן נמרץ כדי שלשכת ראש הממשלה תוודא שההסכמות יחלחלו עד לאחרון החיילים והשוטרים", אמר אורלב, "ושלא תקרה תקלה שבה יגידו שהדברים לא הובנו כהלכה. ברור שאם הישיבה הייתה מתקיימת, הרי שמדובר היה בהפרה של ההסכם וכידוע אם צד אחד לא מקיים את ההסכם גם הצד השני אינו מחויב לו". כזכור, במידה וראש הממשלה לא יימצא פשרה שתותיר את השכונה על כנה, יועלה החוק להצבעה בכנסת וייתכן שיזכה אף לרוב.

בשכונת האולפנה הגיבו בסיפוק לדחיית הדיון על העברתם לאתר זמני. "דיון מלא במורסה יהודית גלותית שכולל השמדת מבנים מאוכלסים מזה 12 שנה - אין לו מקום", אמר הראל כהן, מדיירי השכונה, "דיון שכזה, שמקומו במדינות טוטליטריות כמו סוריה, שם הורסים מבנים של אנשים שומרי חוק סתם כך, אסור שיתקיים במדינה דמוקרטית". מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה כי "איננו מפרטים על סיבות ענייניות לדחיית דיונים". בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לפרטים.

לקריאה נוספת
על אף דברי נתניהו: צה"ל נערך לפינוי גבעת האולפנה
לפני כשבוע: נתניהו דחה בשבועיים ההצבעה על הסדרת גבעת האולפנה
ח"כ כ"ץ הסיר את חוק ההסדרה; נתניהו: אל תשתמש בי

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully