וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: "אין פתרון לאולפנה מלבד חקיקה"

פנחס וולף

1.6.2012 / 12:46

בתום דיון מרתוני שקיים ראש הממשלה עם חברי הכנסת אלקין ואורלב הוחלט לעצור את ההליכים וההיערכות לפינוי התושבים עד ליום רביעי, עד ההצבעה על הצעת חוק ההסדרה

מזכיר הממשלה, צבי האוזר, הודיע הבוקר (שישי) ליו"ר הקואליציה, זאב אלקין, ולחבר הכנסת זבולון אורלב, על הקפאת תוכנית העברת קראווילות מיישובי מפוני גוש קטיף, שאמורות לשמש לפינוי 30 המשפחות משכונת גבעת האולפנה בבית אל, וזאת עד ליום רביעי.

אם לא יושג פתרון אחר, מליאת הכנסת תצביע בשבוע הבא על הצעת חוק להסדרת המאחזים הנמצאים על קרקע פרטית של פלסטינים. הסיכום הבוקר הושג בתום שיחות מרתוניות שנערכו החל מאתמול בערב בעקבות הכוונה להוביל את הקראוונים, בניגוד לסיכום שהושג בין אלקין ואורלב לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבוע שעבר. לפי ההסכם, הצעת החוק תדחה עד ליום רביעי, ובינתיים יוקפאו ההליכים וההיערכות לפינוי התושבים.

בכירים בליכוד העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות כי הפתרון היחיד שיוכל למנוע את הריסת המבנים בשכונה יהיה חקיקה שתובא ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. בליכוד מעריכים כי שפתרון אחר מלבד חקיקה לא נראה באופק, למרות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה עדיין לבחון חלופות אחרות. נתניהו הודיע בשבוע שעבר כי יבחן מתן חופש הצבעה לשרים. אם הדבר אכן יקרה, הסיכוי להעברת החוק גבוה.

הודעות שקיבלו לאחרונה מפונים מגוש קטיף בישרו כי הקראווילות שיועדו להם יועברו לטובת המשפחות שיפונו מגבעת האולפנה. על פי תכנון מערכת הביטחון, הקראווילות יועברו לאתר זמני הממוקם בבסיס צבאי ליד בית אל, שיוקם לצורך קליטת המשפחות שיפונו. אמש נדחה דיון במנהל האזרחי בלחץ משרד ראש הממשלה, שהיה אמור להכשיר את האתר הזמני.

בוועד מתיישבי גוש קטיף אמרו אמש בתגובה כי החלטת הממשלה לקחת את הקראוונים היא "פשע כפול": "קודם כל מכינים את הגירוש של תושבי בית אל והופכים אותם לפליטים בארצם, וזאת על חשבון אלה שממשלת ישראל גירשה לפני שבע שנים, ועדיין לא הביאה אותם לבית של קבע. טוב יהיה אם הממשלה תחזור בה מהחלטת הפינוי, שהיא עצמה הגדירה כגזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully