וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי האולפנה: נתניהו במגעים ליליים עם אלקין ואורלב

פנחס וולף ויהושע בריינר

1.6.2012 / 1:10

ראש הממשלה נועד עם יו"ר הקואליציה וחבר הכנסת כדי לדון במה שהם טוענים שמהווה הפרה של הסיכום על פינוי גבעת האולפנה בבית אל, בשל המשך היערכות מערכת הביטחון לפינוי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומזכיר הממשלה, צבי האוזר, קיימו במהלך הערב מספר שיחות עם חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי) ויו"ר הקואליציה, זאב אלקין, אשר טוענים כי הופר הסיכום על פינוי שכונת גבעת האולפנה. המגעים נמשכו גם אל תוך שעות הלילה (שישי).

לטענת ח"כ אורלב וח"כ אלקין, הסיכום לפיו לא תתקיים שום היערכות לפינוי 30 המשפחות משכונת גבעת האולפנה בבית אל, הופר אתמול בעקבות ההחלטה להציב קרוואנים האמורים לשמש לפינוי המשפחות. הסיכום שהושג בשבוע שעבר קבע כי אורלב ואלקין יידחו עד ליום רביעי הבא את ההצבעה על הצעת חוק ההסדרה - להסדרת מאחזים הבנויים על קרקע פלסטינית פרטית - ובתמורה נתניהו התחייב שבמהלך אותו פרק זמן, צה"ל לא יערך לפינוי. כמו כן, הוסכם כי אם הצעת החוק תעבור בקריאה טרומית במהלך זמן זה, לא יחלו בהיערכות לפינוי עד להכרעה בהצעת החוק.

גבעת האולפנה, מאי 2012. סוכנות תצפית, אסור להשתמש
"החלטת הממשלה לקחת את הקרוונים - פשע כפול". גבעת האולפנה/אסור להשתמש, סוכנות תצפית

הודעות שקיבלו לאחרונה מפונים מגוש קטיף בישרו כי הקרווילות שיועדו להם יועברו לטובת המשפחות שיפונו מגבעת האולפנה. על פי תכנון מערכת הביטחון, הקרווילות יועברו לאתר זמני הממוקם בבסיס צבאי ליד בית אל, שיוקם לצורך קליטת המשפחות שיפונו. אמש נדחה דיון במנהל האזרחי בלחץ משרד ראש הממשלה, שהיה אמור להכשיר את האתר הזמני, אולם כעת לטענת המתנחלים, הכנתן של הקרווילות לטובת המפונים עומדת בסתירה להתחייבות ראש הממשלה כי מערכת הביטחון וכלל הגורמים יקפיאו את ההכנות לקראת פינוי אפשרי של השכונה.

בוועד מתיישבי גוש קטיף אמרו אמש בתגובה כי החלטת הממשלה לקחת את הקרוונים היא "פשע כפול": "קודם כל מכינים את הגירוש של תושבי בית אל והופכים אותם לפליטים בארצם, וזאת על חשבון אלה שממשלת ישראל גירשה לפני שבע שנים, ועדיין לא הביאה אותם לבית של קבע. טוב יהיה אם הממשלה תחזור בה מהחלטת הפינוי, שהיא עצמה הגדירה כגזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully