וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: פינוי בתי גבעת האולפנה - אינו תקדים

גלעד גרוסמן

5.6.2012 / 18:10

היועץ המשפטי העביר לנתניהו את חוות דעתו בנושא, והבהיר כי הדבר לא צפוי להביא להגשת עתירות נוספות, אם כי משרדו עדיין לא גיבש עמדה לגבי בניית שכונה אזרחית בשטח צבאי

יום לאחר פגישת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו, מתבהר המצע המשפטי ליישום פינוי חמישה ממבני גבעת האולפנה בבית אל לשטח צבאי. וינשטיין אמר לנתניהו כי פינוי הבתים אינו מהווה תקדים משפטי, ולכן הדבר לא צפוי להביא להגשת עתירות נוספות על בסיס ההחלטה, אם הממשלה תחליט על העתקת המבנים.

רה"מ בנימין נתניהו והיועמ"ש יהודה וינשטיין. רויטרס
בימים הקרובים ידון היועץ בנוגע לשאלת חוקיות הקמת שכונת מגורים על שטח צבאי. וינשטיין ונתניהו/רויטרס

בשעות שלפני הפגישה התקיים דיון ממושך בלשכת היועץ, בהשתתפות גורמים בכירים בפרקליטות, וכן גורמים נוספים מהממשלה ומצה"ל. הדיון עסק בשתי נקודות עיקריות עליהן מבקש ראש הממשלה לקבל תשובה מהיועץ המשפטי: מחד, חוקיות הקמת שכונת מגורים על שטח צבאי, אשר לגביה טרם התקבלה החלטה סופית בפרקליטות, והיועץ יקיים דיונים נוספים בנושא בימים הקרובים.

הנושא השני על הפרק, שמטריד מאוד את חברי הכנסת מימין, הוא החשש שפסק הדין שניתן בבג"ץ יהווה תקדים גם לגבי שורה ארוכה של מבנים אחרים שנבנו באופן דומה ברחבי יהודה ושומרון. כאמור, וינשטיין הודיע לנתניהו כי לא מדובר בתקדים, מכיוון שהפינוי מתבצע בעקבות התחייבות המדינה לפנות את הבתים, לאחר שנקבע על ידי נציגי המינהל האזרחי כי הם נבנו על קרקע פרטית. במקרים שבהם לא תתקבל הסכמת המדינה לפינוי, לא ניתן יהיה להסתמך על פסק הדין בנוגע לגבעת האולפנה כאל תקדים.

לפי ההערכה, אם חוות הדעת תרגיע את חששו של נתניהו מהיווצרות תקדים משפטי, רוב שרי הליכוד יצביעו נגד חוק ההסדרה ויתמכו במתווה הכפול שהציע נתניהו, לפיו הבתים יועתקו ובתמורה ייבנו 300 דירות לפי יחס של עשרה בניינים על כל בניין כאשר בכל אחד ממנו 30 דירות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully