וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: שוב בחירות בעוד חודש, הוקמה ממשלת מעבר

שופט יעמוד בראש הממשלה עד לבחירות החוזרות ב-17 ביוני, הנערכות בעקבות כשלון המפלגות להקים ממשלה. פילוח של תוצאות הבחירות הקודמות: כמחצית השוטרים הצביעו לניאו-נאצים

בחזרה לנקודת ההתחלה: בחירות חוזרות לפרלמנט ביוון יתקיימו ב-17 ביוני, לאחר ששלוש המפלגות הגדולות במדינה כשלו בהקמת קואליציה בעקבות הבחירות שנערכו בשבוע שעבר. כך הכריז היום (רביעי) נשיא המדינה, קרוליס פפוליאס, בפגישה שקיים הבוקר עם ראשי המפלגות. בינתיים, מינה הנשיא ממשלת מעבר שתנהל את ענייני המדינה עד להקמת ממשלה נבחרת, שבראשה יעמוד השופט הבכיר פניוטיס פיקרמנוס.

ראשי המפלגות ביוון בשיחות להקמת קואליציה אצל הנשיא קרולוס פפוליאס (בראש השולחן), 15 במאי 2012. רויטרס
ראשי המפלגות והנשיא בשיחות הקואליציוניות הכושלות, השבוע/רויטרס

בתוך כך, מנסים הבנקים ביוון להרגיע את האוכלוסיה, בעקבות אמירה מדאיגה של הנשיא, לפיה הכאוס הפוליטי במדינה עלול לגרום לפאניקה. בימים האחרונים משכו היוונים כספים בסך מאות מיליוני אירו מהבנקים, מחשש שהמדינה תיזרק בקרוב מגוש האירו עקב החוב העצום שלה וחוסר יכולתה להקים ממשלה שתקבל עליה את תכתיבי חבילת החילוץ של האיחוד האירופי.

על קיום הבחירות הוחלט למעשה כבר אתמול, לאחר שהתברר כי השיחות להקמת קואליציה כשלו. האחרונה להיכשל הייתה מפלגת השמאל הסוציאליסטית "פאסוק" בראשות אוונגלוס וניזלוס, שהייתה מפלגת השלטון לפני הבחירות אך כעת היא המפלגה השלישית בגודלה. קדמו לה מפלגת הימין השמרנית "הדמוקרטיה החדשה" בראשותו של אנטוניס סמאראס (שזכתה במירב הקולות), והמפלגה השנייה בגודלה, קואליציית השמאל הרדיקלי "סיריזה" בראשות אלכסיס ציפראס. בניגוד לשתיים האחרות, מפלגה זו מתנגדת להמשך מדיניות הצנע שמכתיב האיחוד האירופי ליוון כתנאי לקבלת חבילת החילוץ הנחוצה להוצאת המדינה ממשבר החוב העצום שלה, העומד על 280 מיליארד אירו. הסקרים חוזים כי לאחר הבחירות החוזרות, עשויה מפלגה זו להפוך לגדולה ביותר.

מנהיג המפלגה הניאו-נאצית של יוון, "השחר המוזהב", ניקולאוס מיכאלוליאקוס. רויטרס
פופולרי בקרב השוטרים. מנהיג "השחר המוזהב", ניקולאוס מיכאלוליאקוס/רויטרס

בתוך כך, ממשיכים כלי התקשורת במדינה לעסוק בהישג המהדהד של מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, שנכנסה לראשונה בתולדותיה לפרלמנט, עם כ-7% מהקולות. במסגרת זאת, פרסם השבוע "טו וימה", אחד העיתונים הגדולים במדינה, ניתוח של פילוח המצביעים למפלגה, וגילה בין היתר נתון מדהים: למעלה ממחצית השוטרים ביוון הצביעו ל"שחר המוזהב". הנתונים אינם מוחלטים, ומבוססים על ניתוח סבוך של ההצבעה בקלפיות הסמוכות לתחנות משטרה, ממנה הסיקו עורכי העיתון כי בקרב עובדי המשטרה, עמד שיעור ההצבעה למפלגה על בין 45% ל-59%.

עוד על המשבר ביוון:
שיחות המפלגות נכשלו, הולכים שוב לבחירות
מפלגות השמאל דחו הצעה לממשלת מומחים
מנהיג הניאו-נאצים ביוון: "לא היו תאי גזים ומשרפות"
שבוע של טלטלה: הפרויקט האירופי יורד לטמיון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully