וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: שיחות המפלגות נכשלו, הולכים שוב לבחירות

המשבר מעמיק: לאחר ש-3 המפלגות הגדולות, כל אחת בתורה, כשלו בגיבוש קואליציה, יוכרז על קיום בחירות חוזרות לפרלמנט - בהן עשוי לנצח השמאל הרדיקלי המתנגד לחילוץ האירופי

אוונגלוס וניזלוס, מנהיג "פאסוק", מפלגת השמאל הסוציאליסטית ביוון ושר האוצר לשעבר, הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי השיחות להקמת קואליציה במדינה, שנערכו מאז הבחירות לפרלמנט בשבוע שעבר, נכשלו. "בעקבות זאת, לרוע המזל, ייערכו בחירות מחודשות", אמר וניזלוס לעיתונאים בעקבות סבב שיחות אחרון בין המפלגות שנערך הבוקר, שלא הצליח להוליד הסכם.

המשבר ביוון - כותרות אחרונות:
הבוקר: מפלגות השמאל דחו הצעה לממשלת מומחים
אתמול: מאמצים לכינון ממשלת מעבר לשלושה חודשים
מנהיג הניאו-נאצים ביוון: "לא היו תאי גזים ומשרפות"
ניצוץ של תקווה: "איבדנו אמון בהנהגה, אבל לא בספורט"
שבוע של טלטלה: הפרויקט האירופי יורד לטמיון?

אוונגלוס וניזלוס, מנהיג מפלגת השמאל הסוציאליסטית של יוון, "פאסוק", יוצא מארמון הנשיאות באתונה לאחר כשלון השיחות על הקמת קואליציה, 15 במאי 2012. רויטרס
נגמר הסיפור. וניזלוס יוצא מארמון הנשיא, היום בצהריים/רויטרס

נשיא יוון, קרולוס פפוליאס, צפוי להודיע מחר על מינוי ממשלת מעבר, שתיכנס לתפקידה במהלך החודש הבא, כנראה ב-10 או ב-17 ביוני, ותמשול במדינה עד לכינון ממשלה קבועה. פפוליאס צפוי לכנס מחר בבוקר שוב את ראשי המפלגות, כדי להכריז על הקמת ממשלת המעבר וקיומן של בחירות חוזרות - ככל הנראה בתוך חודש.

"פאסוק", שהייתה מפלגת השלטון לפני הבחירות אך כעת היא המפלגה השלישית בגודלה, היא המפלגה השלישית שנכשלת בהקמת קואליציה מאז שנסגרו הקלפיות ביום ראשון שעבר. קדמו לה מפלגת הימין השמרנית בראשותו של אנטוניס סמאראס (שזכתה במירב הקולות), והמפלגה השנייה בגודלה, קואליציית השמאל הרדיקלי "סיריזה" בראשות אלכסיס ציפראס. בניגוד לשתיים האחרות, מפלגה זו מתנגדת להמשך מדיניות הצנע שמכתיב האיחוד האירופי ליוון כתנאי לקבלת חבילת החילוץ הנחוצה להוצאת המדינה ממשבר החוב העצום שלה, העומד על 280 מיליארד אירו.

"מעדיפים לענות את העם במקום למצוא פיתרון"

יש לציין כי אף אחת משלוש המפלגות הגדולות לא זכתה ליותר מ-20% מהקולות בבחירות, ורוב היוונים הצביעו למפלגות שונות, מימין ומשמאל, המתנגדות לחילוץ האירופי, ובהן גם מפלגת הימין הניאו-נאצית "השחר המוזהב", שנכנסה לראשונה לפרלמנט עם כ-7% מהקולות. מנהיגי מדינות האיחוד האירופי כבר הבהירו כי לא יאפשרו לבנקים להמשיך להעניק אשראי ליוון אם תשלוט בה ממשלה "סרבנית חילוץ", מהלך שיוביל אותה לפשיטת רגל. ההערכה הרווחת כיום באירופה היא כי במקרה כזה, תהיה יוון בתוך זמן קצר המדינה הראשונה בתולדות גוש האירו שנזרקת החוצה ממנו. בהקשר זה, מוקדם יותר היום היום רמזו שרי האוצר האירופים כי יהיו מוכנים לשקול הקלות מסוימיות ליוון, אם תצליח להקים ממשלה יציבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראשי המפלגות ביוון בשיחות להקמת קואליציה אצל הנשיא קרולוס פפוליאס (בראש השולחן), 15 במאי 2012. רויטרס
ראשי המפלגות התארחו אצל הנשיא למאמץ אחרון, הבוקר. מימין לשמאל: ראש מפלגת "היוונים העצמאים" מהימין, פאנוס קמנוס; ראש קואליציית השמאל הרדיקלי "סיריזה", אלכסיס ציפראס; הנשיא קרולוס פפוליאס; מנהיג מפלגת הימין השמרנית "הדמוקרטיה החדשה", אנטוניס סמאראס; ראש מפלגת "פאסוק" הסוציאליסטית אוונגלוס וניזלוס; ומנהיג מפלגת השמאל הדמוקרטית, פוטיס קובליס/רויטרס

פאנוס קמנוס, מנהיג מפלגת הימין "היוונים העצמאים" - אחת המפלגות שהכשילו את הקמת הקואליציה - הסביר היום מדוע לדעתו נכשלו השיחות: "המפלגות התומכות בחבילת החילוץ מעדיפות ממשלה שתמשיך לענות את האומה היוונית, במקום למצוא פיתרון. הם ניסו לכפות עליי הסכם נוקשה מכדי שאוכל לקיימו".

יש לציין כי לפי ההערכות הפוליטיות ביוון, לא רק שבחירות חוזרות לא יצליחו לפתור את המשבר ולהביא לממשלה יציבה שתשמר את חבילת החילוץ, אלא אף להיפך: הסקרים מראים כי בחירות כאלו יהפכו את "סיריזה" מהשמאל הרדיקלי למפלגה הגדולה במדינה. מפלגה זו, כאמור, מתנגדת לחילוץ האירופי במתכונתו הנוכחית - אך מנגד, בניגוד למפלגות אחרות קיצוניות אף יותר, היא מוכנה לקבל אותו עקרונית, תחת שינויים, והצהירה כי תפעל לנסות ולהשאיר את יוון בכל זאת בגוש האירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully