וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: מאמצים לכינון ממשלת מעבר לשלושה חודשים

נדן פלדמן, רויטרס

14.5.2012 / 15:57

ראשי שלוש המפלגות הגדולות ביוון מכונסים במשרדי הנשיא במאמצים לגבש הסכמה על הקמת ממשלת מעבר. ממשלת המעבר תכהן מספר חודשים עד שיכריז הנשיא על בחירות חדשות במדינה

התקשורת היוונית מדווחת בשעות האחרונות על מאמצים של שלוש המפלגות הגדולות להגיע להסכמה על הרכבת ממשלת מעבר שתכהן מספר חודשים, לפני הכרזה של הנשיא קרולוס פאפוליאס על בחירות חדשות.

מדובר בשלוש המפלגות שתומכות בהישארותה של יוון בגוש היורו – מפלגת השמרנים בראשות אנטוניס סמאראס שזכתה ל-19% מהקולות בבחירות, מפלגת פאסוק הסוציאליסטית בראשותו של שר האוצר לשעבר אוונגלוס ווניזלוס, שקיבלה רק 13.2% מהקולות לאחר שהיתה הגדולה במדינה במשך שנים, ומפלגת השמאל הדמוקרטי עם 6.1% מקולות הבוחרים. המפלגה השנייה בגודלה כיום היא סיריזה, מפלגה שמאלנית המתנגדת בתוקף למדיניות הצנע ולחבילת הסיוע האירופית, שכשלה בהרכבת קואליציה.

ראשי שלוש המפלגות, שזומנו היום לפגישה מרתונית עם נשיא יוון, מנסים לגבש מסגרת שבה תוקם ממשלה לפרק זמן של חודשיים-שלושה, שבהם תפעל הממשלה כדי להתמודד עם "הסוגיות הדחופות" ולשאוף להישארותה של יוון בגוש היורו. על פי הסכם החילוץ השני שנחתם בפברואר, יוון צפויה לקבל הזרמת הון של 30 מיליארד יורו ביוני מקרנות החילוץ תמורת קיצוצים נוספים בהיקף של 11.5 מיליארד דולר, אולם המשבר הפוליטי ביוון ועליית כוחן של המפלגות המתנגדות לתנאי ההסכם מעמידות בסכנה את השלב הבא ביישום ההסכם ומעלות את החשש לפרישת יוון מגוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully