וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הניאו-נאצים ביוון: "לא היו תאי גזים ומשרפות"

15.5.2012 / 9:15

שבוע אחרי כניסתה המהדהדת של מפלגת "השחר המוזהב" לפרלמנט, טען מנהיגה כי רצח שישה מיליון יהודים בשואה הוא "הגזמה" - וספג גינויים מכל עבר: "עלבון להיסטוריה של יוון"

מחאה וגינויים מכל עבר נשמעו אתמול (שני) ביוון כלפי התבטאותו של מנהיג מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית, ניקולאוס מיכאלוליאקוס, שטען כי לא היו תאי גזים במחנות הריכוז הנאציים במלחמת העולם השנייה. המפלגה נכנסה לראשונה בתולדותיה לפרלמנט עם 7% מהקולות בבחירות שנערכו לפני שבוע, על מצע של שנאת זרים. סמל המפלגה דומה לצלב קרס, ואנשיה נוהגים להצדיע במועל יד.

בדבריו בראיון ביום ראשון לרשת הטלוויזיה היוונית הפרטית "מגה", גם הטיל מיכאלוליאקוס ספק בעובדה ששישה מיליון יהודים נרצחו בשואה. "זו הגזמה", טען, והסביר כי "אנשים רבים ממדינות שונות" מתו במחנות הריכוז הגרמניים, "בדיוק כמו שיפנים מתו במחנות ריכוז בארצות הברית. עוד הוסיף: "לא היו משרפות, זה שקר... גם תאי גזים לא היו".

בינתיים באתונה: מאמץ אחרון לגבש קואליציה

מנהיג המפלגה הניאו-נאצית של יוון, "השחר המוזהב", ניקולאוס מיכאלוליאקוס, בשיחות הרכבת הקואליציה בארמונו של נשיא יוון, קרוליוס פפוליאס, 13 במאי 2012. רויטרס
"מכה קשה לדמוקרטיה היוונית". מיכאלוליאקוס/רויטרס

בממשלת יוון גינו את ההתבטאות בתוקף. "אני מגנה באופן גורף עמדות כאלו, המעוותות את ההיסטוריה ופוגעות בזכרם של מיליוני קורבנות השואה", אמר דובר הממשלה, פנטליס קפסיס. יש לציין כי הכחשת השואה אינה עבירה פלילית ביוון, בניגוד למדינות אחרות באירופה, כמו גרמניה וצרפת.

לפי הנתונים ההיסטוריים, בשואה נרצחו כ-70 אלף מיהודי יוון, רובם תושבי העיר הצפונית סלוניקי. כיום מונים יהודי יוון כ-5,500 בלבד, המאוגדים תחת "מועצת היהודים ביוון". גם בארגון זה מחו בתוקף על ההתבטאות הפרובוקטיבית. "בחירתם של תומכי הנאצים לפרלמנט היא מכה קשה לדמוקרטיה היוונית", נמסר בהצהרה מטעמו. "זהו עלבון להיסטוריה של יוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully