וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מחסל המוסד" יוצא להורג מחרתיים בטהרן

משה-חי הגיגת

13.5.2012 / 17:38

כשנה וחצי אחרי שהוצג בטלוויזיה, התוודה על חיסול מדען הגרעין מסעוד עלי מוחמדי וסיפר על אימוניו ב"מטה המוסד", הוכרז כי מג'יד ג'מאלי פאשי יוצא להורג ביום שלישי בבוקר

ל"מחסל המוסד" נותרו יומיים לחיות: על פי דיווח סוכנות הידיעות האירנית MEHR, מג'יד ג'מאלי פאשי, עליו נגזר עונש מוות בשנה שעברה בגין ריגול למען ישראל וחיסול מדען גרעין, יוצא להורג מחרתיים (שלישי) בשעות הבוקר המוקדמות בכלא אווין בטהרן.

ג'מאלי פאשי נעצר בינואר בשנה שעברה במסגרת חשיפת "רשת ריגול" של המוסד, שלטענת טהרן, עמדה מאחורי חיסולו של מוחמדי שנה קודם לכן - החיסול הראשון בסדרה של התנקשויות במדעני גרעין בטהרן. כמה ימים לאחר המעצר הוצג ג'מאלי פאשי לראווה בטלוויזיה האירנית, כשהוא מתוודה על חיסול המדען ומספר על "ביקורו במטה המוסד בתל אביב", שם עבר לטענתו אימונים. באוגוסט שעבר הוגש נגדו כתב אישום, ממנו עלה בין היתר כי קיבל "רשימת חיסול" מהמוסד שכללה חמישה אישים נוספים, אולם הוא התחרט ונמנע מרציחתם. פחות משבוע לאחר פתיחת המשפט, הוא הורשע ונידון למוות.

בתוך כך, התובע הראשי של מחוז טהרן, עבאס ג'עפרי דולאת אבאדי, הודיע היום במסיבת עיתונאים כי עונשים נגזרו גם על 15 חברי "חוליית טרור ציונית" שנעצרה בחודש שעבר. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית IRNA, דולאת אבאדי אמר כי משפטם של 15 ה"נאשמים בריגול עבור המשטר הציוני" הסתיים היום, וכי עונשיהם נגזרו. רובם נידונו למאסר, ושעל חלק גם הוטל קנס כספי. עוד נמסר בדיווח כי המורשעים הואשמו בשימוש באמצעים לוויניים וב"קליטה של שירותי הריגול של המוסד".

אירן: נתבע את ישראל על ההתנקשות במדען הגרעין. רויטרס
ג'מאלי פאשי מספר על חוויותיו ב"מטה המוסד בתל אביב", לפני שנה בטלוויזיה האירנית/רויטרס

לקריאה נוספת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully