וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד מזלזל: "ישראל היא לא יותר מיתוש"

נשיא אירן קרא למדינות האזור לסרב למכור לישראל נפט על מנת להביא להתמוטטה. הוא המעיט בערך האיום הישראלי כלפי ארצו, והבהיר: "אין כל מלחמה באופק בין המדינות"

לקראת שיחות הגרעין הקרבות בין מעצמות המערב לאירן, הנשיא האירני, מחמוד אחמדינג'ד, ממעיט בערכו של האיום הניצב לארצו מצד ישראל. "ישראל היא לא יותר מיתוש שאינו מסוגל לראות את האופק הרחב של האומה האירנית", אמר הנשיא אמש (שבת), לפי הציטוטים שהופיעו בתקשורת האירנית.

לדבריו, "כוחות יהירים ואימפריאליסטיים" רימו את מדינות האזור על מנת שיקנו כלי נשק במיליונים, על בסיס השיח סביב המלחמה הפוטנציאלית בין אירן לישראל. אחמדינג'ד הוסיף כי הרכישות הצבאיות הללו אינן נחוצות, משום שאין כל מלחמה באופק בין שתי המדינות.

אף שבדבריו התרחק מהאפשרות של עימות ישיר עם ישראל, אחמדינג'ד לא שינה את עמדתו בדבר קבלת זכותה להתקיים. "עם כוחו של אלוהים, בקרוב נזכה לחיות בעולם ללא ארצות הברית והציונות", אמר. הוא ציין כי הוא סבור שישראל תתמוטט אם מדינות האזור ינתקו עמה קשרים, בייחוד אם יסרבו למכור לה נפט.

בעוד כשבוע אמורות להתחדש יתחדשו שיחות הגרעין בין אירן לבין שש המעצמות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין – בבגדד בירת עירק. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, העריכה בימים האחרונים כי סבב השיחות יובילו את אירן לנטוש את תכניתה הגרעינית. "השאיפה שלי היא שעם חזרתנו מהשיחות, תהיה זו תחילת הסוף של תכנית הנשק הגרעיני של אירן", אמרה במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ העירקי בבריסל. בד בבד, כבר היום אמורות להתחדש בווינה שיחות בנושאים טכניים בין אירן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully