וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח באירן חושף: רשימת מדעני תוכנית הגרעין

לצד רשימת האישים והמוסדות המעורבים בתוכנית, קובע הדו"ח - שפרסם ארגון האופוזיציה מוג'הדין חאלק - כי אירן מאיצה בימים אלו את בניית הפצצה. מוקד הפעילות: האתר בפרצ'ין

אירן מאיצה את בניית פצצת הגרעין שלה - כך קובע דו"ח חדש שפרסם ארגון האופוזיציה האירני "מוג'הדין חאלק" (צבא העם), ימים ספורים לפני פתיחת סבב שיחות המוגדר כ"קריטי" בין נציגי אירן לנציגי קבוצת החמש פלוס אחד – חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה. השיחות ייפתחו בתחילת השבוע הבא בבגדד, בירת עירק, בניסיון נוסף להגיע להסכמה שתמנע מאירן להשיג נשק גרעיני. כמו כן, חושף הדו"ח רשימת מדענים שלטענתו עליהם נשענת תוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית.

בדו"ח נטען כי מרכז הפעילות לייצור הנשק הגרעיני, המואצת בזמן האחרון, הוא באתר בפרצ'ין - בסיס של צבא אירן, בו על פי נתוני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) בוצעו מספר ניסויים בתחום המוכר כ"קבוצת הנשק" – הרכבת הפצצה הגרעינית. אירן, מצדה, מסרבת בעקשנות מחשידה להיענות לדרישת סבא"א לאפשר לפקחיה לבקר באתר בפרצ'ין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך צילומי הלווין של האתר פרצ'ין בחודש אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום פרסם מכון ISIS למדע ולביטחון בינלאומי בוושינגטון תצלומי לוויין של האתר, מהם עולה כי אירן מבצעת באתר פרצ'ין שורה של פעולות שתכליתן ניקוי אזור תא הלחץ, בו לפי טענות קודמות בוצעו מספר ניסויים שמטרתם חקר שרשרת הביקוע הגרעיני, האחראית לפיצוץ פצצת הגרעין. מטרת הניקיון – טוען הדו"ח – היא טשטוש ומחיקת הראיות לפעילות שנעשתה באתר.

איש המפתח בתכנית הגרעין: פחריזאדה

נוסף על כך, הדו"ח החדש של המוג'הדין חאלק מכיל רשימת שמות של שישים מדענים ואנשי מקצוע אירניים – שעל פי הדו"ח שוקדים על הרכבת הנשק הגרעיני - וכן רישום המוסדות בהם הם פועלים ומספרי הטלפון שלהם. מומחים בינלאומיים אחדים אישרו לוואלה! חדשות כי השמות מוכרים להם וכי הם נכונים.

בראש המדענים הללו, ובראש "קבוצת הנשק", עומד על פי הדו"ח ועל פי פרסומים קודמים מוחסן פחריזאדה-מהאבדי – הפועל ישירות תחת שר ההגנה אחמד ואחידי. פחריזאדה מופיע ברשימת העיצומים של מועצת הביטחון של האו"ם, ונאסר על המדינות החברות בארגון לנהל עמו קשרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מוג'הדין חאלק והמערב

יצוין כי לפני כעשור, חשף ארגון האופוזיציה המוג'הדין חאלק את קיומם של שני מתקנים סודיים המשמשים לפיתוח תכנית הגרעין של אירן: המתקן להעשרת אורניום בנתנז והכור הגרעיני להפקת פלוטוניום שאיראן בונה באראק. בעקבות החשיפה נאלצה אירן להודות בקיום האתרים ולאפשר לפקחי סבא"א לבקר בהם. האתר באראק עלה השבוע לכותרות כאשר פקח מטעם סבא"א נהרג וחברו נפצע במה שהוגדר כ"תאונת דרכים" מסתורית לא הרחק מהמקום.

על פי פרסומים שונים, המוג'הדין חאלק מקבל מידע ממקורות שהוא מפעיל באירן, אולם מסתמך גם על ארגוני ביון מערביים, ובהם המוסד וה-CIA האמריקאי. קולות רבים טוענים כי למעשה, הסוכנויות הללו משתמשות בארגון כצינור ל"הלבנת המידע" – כלומר פרסומו ויצירת מודעות לסכנה האירנית מבלי להסתכן בחשיפת מקורות, שיטות איסוף ושמות סוכנים.

לקריאה נוספת
אשטון אופטימית: "השיחות עם אירן יובילו לתוצאות"
השבוע: פקח גרעין של האו"ם נהרג בתאונה ליד כור באירן
תיעוד: תוך חודש - בנייה נמרצת במתקן הגרעין בפרצ'ין
אירן: "לעולם לא נפסיק להעשיר אורניום, לא נסגור את האתר בפורדו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully