וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקח גרעין של האו"ם נהרג בתאונה ליד כור באירן

לפי שעה אין כל עדות שהיה גורם לא טבעי להתהפכות מכוניתו של הפקח הדרום קוריאני של סבא"א, סמוך למתקן המים הכבדים באראק. בתאונה גם נפצע פקח סלובני. אירן מסרה תנחומיה

פקח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) נהרג היום (שלישי) ועמיתו נפצע, בתאונת דרכים שאירעה סמוך לאחד מאתרי תוכנית של אירן בו ביקרו, במרכז המדינה. לפי שעה, לא התקבלה כל אינדיקציה שהיה משהו לא טבעי באירוע, שעוד צפוי ככל הנראה לעבור חקירה מקיפה.

לפי דיווחי כלי התקשורת האירניים, מכוניתו של הפקח הדרום קוריאני, סיו אוק-סאוק, התהפכה בכביש סמוך לכור "המים הכבדים" הנמצא בתוך מתחם אראק, סמוך לעיר חונדאב, כ-250 קילומטרים מדרום מערב לטהרן. בתאונה נפצע גם עמיתו של ההרוג, פקח מסלובקיה, ופונה לבית חולים. סוכנות הגרעין האירנית פרסמה הודעת תנחומים לסבא"א ולמשפחת ההרוג. בסבא"א טרם פרסמו התייחסות רשית לאירוע.

לטענת אירן, מתקן המים הכבדים באראק מיועד לייצור איזוטופים רדיואקטיביים למטרות מחקר ותעשייה. עם זאת, הדלק הגרעיני המשומש הנוצר בכור מסוג כזה יכול לשמש גם לייצור פלוטוניום עבור ראש נפץ גרעיני - ובמערב חושדים כי זו המטרה האמיתית של הכור. אירן מכחישה זאת בתוקף. בכל מקרה, זהו אינו המסלול העיקרי בתוכנית הגרעין האירנית, שמבוססת בעיקר על העשרת אורניום במתקנים בנתנז ובפורדו - כשמסלול הפלוטוניום באראק נחשב לאופציה חלופית.

מתקן המים הכבדים באראק. רויטרס
איזוטופים לתעשייה או פלוטוניום לראשי נפץ? המתקן הגרעיני באראק/רויטרס

התאונה מתרחשת ערב פתיחתן של שיחות חדשות בין אירן לסבא"א בנושאים טכניים, שאמורות להתקיים בווינה ביום ראשון הקרוב. בהמשך החודש, אמורות להתקיים גם שיחות בדרג גבוה יותר בבגדד, בין אירן לנציגות שש המעצמות, בנושא עתיד תוכנית הגרעין שלה - בהמשך לשיחות בחודש שעבר באיסטנבול.

יש לציין כי אירן היא אחת המדינות המסוכנות בעולם לנהגים, ובממוצע נהרגים בכבישיה מדי שנה כ-26 אלף בני אדם בתאונות - המיוחסות בין היתר לבעיה קשה של אי-ציות לחוקי התנועה, למצב תחזוקתי גרוע של הכבישים ולליקויים בפעילות שירותי ההצלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully