וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "עונש מוות למרגל המוסד שרצח מדען הגרעין"

מג'יד ג'מלי-פאשי, שהודה ברצח המדען מסעוד עלי מוחמדי בשנה שעברה, יוצא להורג. על פי הכרעת הדין, הרוצח נשלח על ידי ישראל, ששילמה לו 120 אלף דולרים עבור ביצוע המעשה

בית משפט אירני שלח את מג'יד ג'מלי-פאשי, שהורשע ברצח מדען הגרעין מסעוד עלי מוחמדי בשנה שעברה, לעונש מוות. כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות אירנ"א. ג'מלי-פאשי, שהודה במעשים, הורשע גם כי ביקר בישראל בטרם המעשה, שם זכה להדרכה ואימונים במוסד, ואף קיבל 120 אלף דולרים עבור המעשה מישראל – כך לפי התביעה. בדיווחה ציטטה הסוכנות גורם משפטי במדינה, שאמר כי על ג'מלי-פאשי נגזר עונש מוות בשל העובדה שהורשע בסעיף האישום "פשעים נגד אללה".

עוד על חיסול מוחמדי
אירן: נאשם הודה בחיסול מדען ”בשליחות ישראל”
אירן: נתבע את ישראל על ההתנקשות במדען
”המחסל באירן” נחשף: ”ביקרתי במטה המוסד בת”א”

אירן: נתבע את ישראל על ההתנקשות במדען הגרעין. רויטרס
הודה במעשים, ויוצא להורג. ג'מלי-פאשי/רויטרס

אירן האשימה פעמים רבות את ישראל ואת ארצות הברית בחיסולו של מוחמדי - כמו שהאשימה אותן גם בחיסולו של מדען הגרעין מג'יד שהרייארי שנה לאחר מכן, במקביל לניסיון לחסל באותו יום גם את מדען הגרעין פריידון עבאסי (שמאז מונה לראש סוכנות הגרעין האירנית), ובחיסולו בחודש שעבר של מדען הגרעין דריוש רזא'אי (שעד עתה עדיין לא ברור אם אכן היה מדען גרעין או סטודנט). בינואר האחרון אף הודיעה אירן כי עצרה "טרוריסטים" שחיסלו את מוחמדי, המשתייכים ל"רשת של מרגלים" הקשורה למוסד. אותה רשת, לפי הדיווח, "חוסלה" על ידי מנגנוני הביטחון האירניים, לאחר "פעילות ביטחונית מקיפה שכללה מעקב מודיעיני משמעותי". ישראל סירבה מאז ומעולם להגיב לפעולה.

יש לציין כי ספקות רבים עלו במהלך הזמן לגבי מוחמדי והסיבות שבעטיין נרצח. מומחי גרעין במערב טענו כי הייתה לו מעורבות מצומצמת, אם בכלל, בפרויקט הגרעין האירני, ואילו גורמי אופוזיציה אירניים העריכו כי למעשה, הוא חוסל בידי השלטונות בגלל תמיכתו במנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסווי, במהלך מערכת הבחירות ב-2009 והמהומות שבאו בעקבותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully