וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוסד יהיה בהלם": צפו בציוד שהוחרם מ"המרגלים"

משה-חי הגיגת

18.4.2012 / 20:27

יממה אחרי שדיווחו גורמים רשמיים בטהרן על מעצרם של 15 חברים ב"חוליה ציונית" שרקמו בה מזימות בשליחות ישראל, הוצגו לראווה כלי הנשק והריגול שנתפס עם מעצרם

יממה אחרי שגורמים רשמיים בטהרן טוענים כי חשפו "חוליית טרור ציונית גדולה", שריגלה באירן עבור המוסד וניסתה לבצע בשטחה מעשי רצח וחבלה, נחשפים היום (רביעי) פרטים נוספים על אותה חוליה, כביכול. לפי ההודעה, נמצאו "תאי טרור מחתרתיים" בערי גבול, וכן בערים מרכזיות באירן.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות האירנית IRNA כי בימים האחרונים נעצרו באירן 15 בני אדם, בהם אירנים ואזרחים זרים, בחשד שרקמו קשר לרצוח "מומחה" אירני – ככל הנראה מדען – ולחבל בתשתיות במדינה. כמו כן, נטען כי הקבוצה נעזרה במשלחות דיפלומטיות ישראליות במדינות מערביות, וכי רשויות המודיעין בטהרן חשפו כי החוליה הסתייעה בבסיס של המוסד במדינה שכנה. בעבר דווח כי ישראל מפעילה בסיס באזרבייג'ן.

ומנגד - דיווח: "נתניהו הורה למוסד לצמצם את הריגול באירן"

צפו ב"מוצגים"

בסרטון, שפורסם הערב בכלי התקשורת האירניים תחת הכותרת "המוסד (יהיה) בהלם", מוצגים פריטים שמשרד המודיעין בטהרן טוען כי הוחרמו מחברי החוליה. בין היתר, נראים חפצים שנטען כי הם חומרי נפץ מסוגים שונים, פצצות ומנגנוני הפעלה, וגם ציוד לראיית לילה. כמו כן, מוצג שלט החושף, לכאורה, את "המקום שבו הוסלקו הפצצות". במקביל נטען כי נתפסו ברשות החוליה ציוד נוסף, ובין היתר הוחרם מחבריה תתי מקלע, משתיקי קול, מכשירי הקלטה ו"ציוד טרוריסטי" אחר.

בכותרת, (00:20) נכתב "המוסד בהלם", ובשלט שמופיע לאחר מכן (00:26) "נחשפים" כמה פריטים. בשלט הקטן (00:39) נכתב כי הפריט המופיע על השולחן הוא "מערכת ההפעלה של הפצצות", והשלט הבא (00:45) מצביע, לכאורה, על "מקום המסתור העיקרי של הפצצות". בשלט שנחשף לצד המצלמה (00:59) נכתב כי מדובר ב"חומר נפץ מסוג RDX". השלט האחרון (1:28) טוען כי מדובר ב"משקפת לראיית לילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי נשק ואמצעי ריגול - או מפגן ראווה? צילום מתוך הסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת האירנים, בין חברי החוליה שנעצרו היו לא רק חברים ב"תאי טרור", אלא גם שכירי חרב שעבדו בשירות החוליה. בהודעה נמסר כי המעצרים בוצעו בשעה שהחשודים היו בדרכם לבצע פעילות טרור, "אך הם נפגעו מ'מטה הברק של חיילינו האלמונים', שהוכיחו לאירן ולאיסלם כי מנעו את שליחותם הטרוריסטית". עוד הוסיפו האירנים כי מדובר היה "בפעילות נועזת, שדמו של מוסטפא אחמדי רושן (מדען הגרעין שחוסל בינואר האחרון - מ.ה) נתנה לה תמריץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully